Succesvolle week voor Sven van der Mierden

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team, is afgelopen week tweemaal op het podium geeindigd. Met een 2-1 in de manches is Sven winnaar geworden van een clubwedstrijd in Ulicoten. Deze werd gehouden op woensdagavond, nadat Sven eerst  s’middags zijn wekelijkse motortraining afgewerkt had, besloot hij als extra training aan deze wedstrijd deel te nemen.
Afgelopen zondag had Sven weer een succesvolle dag bij het Nederlands Kampioenschap van de KNMV in Halle. Sven van der Mierden en zijn teamgenoot Lars van Berkel, domineerden de MX2 klasse.
In de training verdeelden Sven en Lars de snelste tijden. Het was uiteindelijk van der Mierden die de pole pakte voor van Berkel. Sven kwam in de eerste manche niet goed uit de start maar begon al snel plaatsen winst te boeken. Met een strak tempo begon hij van rond de tiende plaats naar voren te komen en kwam uiteindelijk als 2e over de finish.
In de tweede manche kwam Sven van der Mierden op een zesde plaats uit de eerste ronde. Hij kon niet lekker in zijn ritme komen maar ondanks dat en dat hij zijn motor nog een keer stil remde, kon hij toch de aansluiting met de koploper te krijgen. Met een verschil van 1 seconde achterstand wist Sven wederom als tweede te finishen. Met een 2-2 in de manches van deze wedstrijd mocht hij als nummer 2 het podium beklimmen.
In de komende weken zal het Husqvarna SKS Racing NL team zich verder voor gaan bereiden op de derde wedstrijd om de Dutch Masters of Motocross op 12 juni in Markelo.