Sterk optreden Sven van der Mierden tijdens GP van Italie in Mantova

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team, heeft afgelopen weekend deelgenomen aan het Europees kampioenschap EMX250 die gehouden werd tijdens de Grand Prix van Italie in Mantova. Met tropische temperaturen van meer dan 35 graden beloofde het fysiek een zwaar weekend te worden.

In de tijdtraining lag het tempo gigantisch hoog omdat het circuit er toen nog vrijwel vlak in lag. Sven kwalificeerde zich met een twaalfde plaats rechtstreeks voor de wedstrijd en benutte zijn tijd voor de eerste manche om het circuit nog beter in zich op te nemen.

In de eerste manche pakte Sven een goede start maar omdat hij in de eerste bochten op verschillende plaatsen niet lekker uit kwam, verloor hij een aantal plaatsen en kwam pas op een twintigste plaats uit de eerste ronde. Er werd op het scherpst van de snede gestreden in de eerste paar ronden waardoor het moeilijk was om snel een paar rijders voorbij te rijden. Omdat Sven het tempo tot in de slotfase vast wist te houden, wist hij in de laatste paar ronden nog verschillende rijders te passeren en kwam op een 18e plaats over de finish.

In de tweede manche zat Sven er na de start wederom goed bij, hij zat meteen ook beter in zijn ritme en wist hij al snel de zeventiende plaats in te nemen. In het midden van de wedstrijd stootte hij door naar een zestiende plaats en niet veel later wist hij ook de vijftiende man te passeren. Sven hield het tempo constant tot aan de finish en wist op een nette 15e plaats te finishen. Met een verschil van negen seconden op de nummer 10 in de tweede manche, heeft Sven laten zien dat hij aansluiting krijgt met de toprijders in deze sterk bezette EMX250 klasse.

Daguitslag EK MX2 in Mantova:

1 Bas Vaessen 45 Pnt

2 Thomas Kjer Olsen 44 Pnt