Wederom Top 10 voor Sven van der Mierden in de Dutch Masters of Motocross

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team, heeft in de vierde wedstrijd van de Dutch Masters of Motocross in Emmercompascuum een belangrijke slag geslagen. Met een 7e plaats in de daguitslag, is hij hiermee in de tussenstand opgeklommen naar een fraaie 9e plaats. Met nog één wedstrijd te gaan a.s. zondag in Halle, heeft Sven een Top-10 klassering te verdedigen in dit ijzersterke kampioenschap, de Dutch Masters of Motocross.

Het zandcircuit van Emmercompascuum was goed geprepareerd. Het had op de dagen voorafgaande aan het evenement veel geregend maar dit was aan het circuit niet terug te zien. Sven ging makkelijk rijdend over het circuit in de training. Daarnaast was ook zijn snelheid goed, want hij knalde er een hele snelle ronde uit, waarmee hij een achtste tijd op de klokken wist te zetten.

In de eerste manche kwam de rijder uit Valkenswaard rond de vijftiende plaats uit de start en had in de eerste helft van de wedstrijd flink wat werk te doen om naar voren te komen. Dit ging hem goed af want hij kwam goed terug en wist op een zevende plaats over de finish te komen.

In de tweede manche Sven startte opnieuw rond de vijftiende plaats. Hij had de juiste lijnen al snel gevonden en dit zorgde ervoor dat hij verschillende rijders voorbij kon rijden. Op de inmiddels loodzware zandbaan zou het een slijtageslag gaan worden. Maar net als in de eerste manche leverde Sven ook in deze manche een hele sterke wedstrijd af en kwam op een achtste plaats over de finish. Met een 7e en een 8e plaats in de manches werd Sven zevende in de daguitslag.

Daguitslag Dutch Masters in Emmercompascuum:
1 Jeffrey Herlings 1+1
2 Max Anstie 2+2
3 Davy Pootjes 3+3
4 Brian Boogers 5+4
5 Jorge Prado Garcia 4+7
6 Lars van Berkel 6+6
7 Sven van der Mierden 7+8

Het Husqvarna SKS Racing NL team zal zich nu gaan voorbereiden op de laatste wedstrijd om de Dutch Masters of Motocross in Halle, een wedstrijd die aanstaande zondag op het programma staat.