Sven van der Mierden 8e in de Dutch Masters of Motocross 2016

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL Team heeft de Dutch Masters of Motocross in de top tien af weten te sluiten. Sven kende een moeilijke start in dit kampioenschap maar kwam ijzersterk terug, wat resulteerde in een 8e plaats voor Sven in de eindstand van dit kampioenschap.

Het mooie zandcircuit van Halle, met veel hoge springschansen, is normaal gesproken al een pittige baan voor de conditie. Maar omdat het nu ook nog eens ontzettend warm was, zou er veel van het lichaam gevragen worden. In het begin van de training zette Sven een scherpe 6e tijd op de klokken. Gezien de vele GP-toppers die meededen een veelbelovend begin van de dag. Lang bleef hij rond deze plek hangen om uiteindelijk de tijdtraining af te sluiten op een 9e plaats.

In de eerste manche kwam Sven niet lekker weg bij de start, waardoor hij in de eerste paar bochten al meteen in het gedrang terecht kwam. Bij doorkomst na één ronde bezette hij de negentiende plaats. Getergd begon hij aan een inhaalrace, waardoor hij gedurende de wedstrijd nog verschillende rijders wist te passeren. Moegestreden wist Sven er toch nog een nette 10e plaats uit te slepen.

In de tweede manche reageerde Sven scherp op vallen van het starthek. Hij dook als vijfde de eerste bocht in, om vervolgens in de voorste gelederen de strijd aan te gaan. Zeker in de eerste paar ronden moest Sven het tempo hoog houden om bij de eerste tien te blijven. Ondanks de warmte en de vermoeidheid werkte hij een sterke wedstrijd af om uiteindelijk als 9e over de finish te komen.

Daguitslag Dutch Masters in Halle:
1 Pauls Jonass
2 Max Anstie
3 Davy Pootjes
4 Brian Bogers
5 Thomas Covington
10 Sven van der Mierden

In de eindstand om de Dutch Masters of Motocross 2016 is Sven op een 8e plaats geeindigd. Sven gefeliciteerd met het behaalde resultaat !

Het Husqvarna SKS Racing NL team zal zich nu gaan voorbereiden op de ADAC-Masters in het duitse Tensfeld, die aanstaande zondag op het programma staat.