Sven van der Mierden toont karakter na tegenslag in Lommel

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL Team kwam in de eerste manche van het EMX250 Kampioenschap in de top tien rijdend hard ten val en verdween uit de wedstrijd. In de tweede manche reed hij na een valpartij in de beginfase een sterke inhaalrace en kwam vanaf een vierendertigste plaats teruggereden naar een 14e plaats.

Sven van der Mierden kwam aan de start in de EMX250 klasse in Lommel. Van der Mierden liet in de tijdtraining een goede snelheid zien en wist zich in zijn groep met een knappe zesde plaats zonder problemen te kwalificeren voor de wedstrijd. Helaas kreeg hij in de eerste manche een flinke tegenslag voor de kiezen. Hij startte rond de tiende plaats maar wist gelijk al twee rijders te passeren maar helaas kwam zijn opmars al snel ten einde toen hij op een bult voorover ging en hard ten val kwam. Door de klap was Sven even helemaal de weg kwijt en verdween teleurgesteld uit de wedstrijd.

Na het even rustig aan gedaan te hebben, was hij toch vastbesloten om in de tweede manche van start te gaan. Opnieuw vertrok de SKS -Husqvarna scherp bij de start waardoor hij op de elfde plaats aan de wedstrijd kon beginnen. Omdat hij in de eerste ronde het tempo er flink in had, passeerde hij nog twee rijders en kwam op de negende plaats terecht. Al in het begin van de tweede ronde kwam hij met iets teveel snelheid een bocht in, waardoor hij hoog in een zandwal terecht kwam. Zijn voorwiel hapte in het loodzware zand en hij kwam ten val en viel hierdoor helemaal terug naar een vierendertigste plaats. Hij begon aan een inhaalrace waarbij hij gedurende de wedstrijd vele rijders een plaats terug wist te verwijzen. Strijdend voor iedere meter wist hij er uiteindelijk nog een 14e plaats uit te halen en werd hiermee toch nog 16e in het dagklassement.

Daguitslag Europees Kampioenschap EMX250 in Lommel:

1 Bas Vaessen (NED)
2 Thomas Kjer Olsen (DEN)
3 Miro Sihvonen (FIN)
4 Darian Sanayei (USA)
5 Kevin Wouts (BEL)
16 Sven van der Mierden (NED)

Het Husqvarna SKS Racing NL team zal zich nu gaan voorbereiden op de ADAC MX Masters in het duitse Gaildorf, 20/21 Augustus.