Sven van der Mierden beste MX2-rijder in de zware BK Open op de Keiheuvel in Mol/Balen

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team is in de tweede wedstrijd om het Belgisch Kampioenschap op de Keiheuvel in Mol op een tiende plaats geeindigd. In het sterke deelnemersveld, dat veelal bestond uit Grand Prix-rijders, wist hij zich goed staande te houden en dit zorgde ervoor dat hij de dag na drie manches in de top tien af wisten te sluiten.

Sven kwam op zijn vertrouwde Husqvarna FC250 aan de start en wist op voorhand dat het een zware klus zou worden tegen de MX1 machines. In de training zette Sven verschillende keren aan en wist zijn tijd een aantal keren te verbeteren. In het sterke deelnemersveld kwam hij uit op een achttiende tijd en wist dat hij op het zware circuit in de manches betere resultaten neer kon zetten. Sven reageerde in de eerste manche goed bij het vallen van het starthek maar omdat het op het startveld nogal zwaar trok, kwamen de MX1 machines erlangs en dook hij rond de twintigste plaats de drukke eerste bocht in. Gelijk ging hij in de aanval en wist zich in de eerste ronde al op te werken naar een zestiende plaats. In de daaropvolgende ronden zette hij zijn opmars verder en wist de manche na een sterk gereden wedstrijd op een 11e plaats af te sluiten

Sven kwam in de tweede manche beter uit de start en kon rond de vijftiende aan de wedstrijd beginnen. In het zware geweld besloot hij om zijn eigen wedstrijd te rijden. Dit pakte goed uit want hij reed netjes en gecontroleerd over het circuit en dit leverde hem een 13e plaats op. In de korte pauze had hij maar even de tijd om bij te komen en wist dat er nog een zware derde manche te wachten stond.Sven moest in de derde manche van ver komen maar begon met een goed gevoel aan een opmars. Net toen hij een aantal rijders had ingehaald, kon hij een gevallen rijder niet meer ontwijken en viel hierdoor zelf ook. Hij werd teruggeslagen tot rond de twintigste plaats maar wist niet van opgeven en denderde weer terug naar voren. Met een vijftiende plaats in de derde manche verzekerde hij zich van een knappe tiende plaats in het dagklassement.

Daguitslag Belgisch Kampioenschap Mol/Balen:

1 Shaun Simpson
2 Kevin Strijbos