Sven van der Mierden, vanwege slechte weersomstandigheden, maar even in aktie tijdens de ADAC Masters in Holzgerlingen.
Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team is in het duitse Holzgerlingen alleen in de eerste manche in aktie gekomen. Door voortdurende regenval veranderde het circuit op zondag in een enorme modderbaan. Daardoor werd de eerste manche na bijna 4 ronden, door gebruik van de rode vlag, als nog afgevlagd.

Op zaterdag waren de weersomstandigheden nog ideaal. Een prima geprepareerde baan in de heuvels van Holzgerlingen, gecombineerd met zonnige temperaturen, zorgde voor ideale omstandigheden. Op de harde baan met veel hoogteverschillen, reed Sven na de vrije training in de ochtend, een prima tijdtraining. Hij zat er met een vijfde tijd goed bij, wat weer perspectief bood voor de starts op zondag.

Van zaterdag op zondag veranderde het weerbeeld compleet. Op zaterdagavond begon het te regenen, daarna is het gedurende de nacht en zelfs de hele zondag niet meer droog geweest. Het vele water veranderde de baan in een complete modderpoel. Toch werd er gestart voor de eerste manche. In de vierde ronde werd de wedstrijd afgebroken omdat het door de vele valpartijen van veel rijders te gevaarlijk werd.
Sven reed inmiddels op een 8e plaats, maar omdat de uitslag na 3 hele ronden bepaald werd, kwam hij als 10e in de uitslag terecht.
Om mens en machine te sparen, werd in goed overleg met de teamleiding besloten, om niet meer deel te nemen aan de tweede manche.

Voor het Husqvarna SKS Racing NL team is het seizoen nu bijna afgelopen. Er zal nog aan enkele wedstrijden worden deelgenomen.
De voornaamste zijn de strandrace van Vlissingen en de Red Bull Knock Out in Scheveningen.