Sven van der Mierden wint met gelegenheidsteam de VLM Teamtrofee in Sint Huybrechts Lille

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team heeft op uitnodiging meegedaan aan de VLM Teamtrofee in het Belgische Sint Huybrechts Lille. In een team met Cedric Grobben en Lars van Berkel gingen ze voor de overwinning in deze teamcross, wat uiteindelijk ook lukte, ondanks het uitvallen van Sven in de 2e manche met een mechanische pech.

In de eerste manche kwam Sven na een redelijke start op een zevende positie door de eerste ronde. Daarna stoomde hij door naar de tweede plaats achter zijn teamgenoot Cedric Grobben die op een MX1-machine reed. Op zijn vertrouwde Husqvarna FC250 wist Sven wel de allersnelste rondetijd van de dag te noteren en finishte uiteindelijk als tweede in de eerste manche.

Halverwege de tweede manche, rijdend op een derde plaats, merkte Sven dat er een probleem was met zijn motor en staakte de wedstrijd.Bij nader inzien bleek dat er schade aan het blok ontstaan was door een botsing na de start met een andere rijder. Doordat Cedric en Lars verder de eerste en tweede plaatsen voor zich opeiste was de dag overwinning toch een feit.

Als voorbereiding op de strandrace in Vlissingen zal Sven van der Mierden aanstaande zondag 16 Okt. deelnemen aan de Moto-Master 4-uurs cross in Eersel.

Aanvang wedstrijd 12.00uur.