Sven van der Mierden overtuigend naar de zege tijdens de 31ste Strandcross in Vlissingen

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team heeft afgelopen zondag meegedaan aan de 31ste editie van de Strandcross in Vlissingen. Voor het oog van duizenden toeschouwers op de boulevard reed Sven in beide manches ver van iedereen vandaan in de MX2 klasse. Tweemaal vanaf de start pakte hij de kop en reed nagenoeg foutloos naar de dag overwinning.

Sven ging er bij de start van de eerste manche gelijk als een haas vandoor. Hij pakte kopstart en zette een straf tempo in waarmee hij een voorsprong op wist te bouwen. Voor het oog makkelijk rijdend gaf hij de concurrentie geen kans en reed overtuigend naar de zege.

Ook in de tweede manche kon Sven in de kopgroep aan de wedstrijd beginnen. Gelijk stootte hij door naar de koppositie en reed verder zijn eigen wedstrijd. Makkelijk rijdend stuurde hij zijn Husqvarna FC250-machine over de knippen en reed ook in de tweede manche op onbedreigde wijze naar de zege.

Als voorbereiding op de Red Bull Knock Out in Scheveningen zal Sven van der Mierden de komende weken gaan trainen op een Husqvarna FC450-machine.