Sven van der Mierden bedankt zijn sponsoren tijdens seizoens-afsluiter.

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team heeft afgelopen zondag zijn sponsoren bedankt tijdens een door Stichting SVARMO georganiseerd feestje. Als dank kregen alle sponsoren nog een geschenkdoosje met een foto en de nieuwe “Presskit 2017” er in.

Onder het genot van een hapje en een drankje werd er nog eens terug geblikt naar de prima prestaties van Sven gedurende het seizoen 2016. Ook zijn nieuwe sportieve uitdaging voor het seizoen 2017 kwam natuurlijk ter sprake. Vorige week was bekend geworden dat Sven volgend seizoen de overstap maakt naar de MX-1 klasse, op een Husqvarna FC450. Stichting SVARMO en het Husqvarna SKS Racing NL team hebben opnieuw besloten om ook voor het komende seizoen hun samenwerking verder voort te zetten. Beide partijen hebben zich als doel gesteld, om ook de volgende stap in de carrière van Sven weer tot een succes te maken. Stichting SVARMO en Sven hopen ook voor het nieuwe seizoen weer te mogen rekenen op de steun van hun sponsoren, zonder sponsoren is het voor Sven onmogelijk om zich te blijven handhaven in de top van de motorcross. Hartelijk dank voor uw bijdrage !
Red Bull Knock Out: 70.000 mensen hadden hun weg naar Scheveningen weten te vinden om dit grote motorsportspektakel te aanschouwen. De Red Bull Knock Out is een hele andere wedstrijd dan dat we normaal gewend zijn met eerst een kwalificatieheat over anderhalf uur en daarna een finale over 1 uur en 45 minuten. In totaal gingen er 1000 rijders van start waarbij de beste 750 rijders het tegen elkaar opnamen in de finale.

Sven van der Mierden reed zijn allereerste wedstrijd op de Husqvarna FC450 en liet gelijk zien dat hij hier goed mee uit de voeten kan. Sven kwalificeerde zich in de ochtend op een sterke zevende plaats en voegde hier in de finale nog eens een mooie twaalfde plaats aan toe. Sven was hiermee de vierde Nederlander die de finish passeerde. ‘’Het was echt super zwaar maar ik heb geprobeerd om mijn krachten goed te verdelen. Dit is gelukt en ik ben blij dat ik er in geslaagd ben de wedstrijd op deze manier uit te rijden.’’