Sven van der Mierden maakt de overstap naar de MX1 klasse

Na verschillende jaren actief te zijn geweest in de MX2 klasse, met als hoogtepunt een achtste plaats in de Dutch Masters of Motocross in 2016, zal Sven van der Mierden dit jaar de overstap maken naar de MX1 klasse.

Van der Mierden voelt zich goed thuis op de zwaardere Husqvarna FC450 en liet dit gelijk tijdens de Red Bull Knock Out in Scheveningen zien. In deze loodzware strandrace wist de rijder uit Valkenswaard op een sterke zesde plaats over de finish te komen.

Sven blijft dit jaar actief voor het Husqvarna SKS Racing NL team en zal zich concentreren op de Dutch Masters of Motocross en het Open Nederlands Kampioenschap MX1. Daarnaast zal hij verschillende wedstrijden om de ADAC Masters Series rijden en het Belgisch Kampioenschap.

Het eerste jaar in de MX1 klasse wordt door Sven echt gezien als een leerjaar. Ondanks dat zijn rijstijl perfect past bij de zwaardere MX1 machine is dit toch een nieuwe klasse voor Sven en aangezien er nog meer snelle rijders uit de MX2 klasse de overstap naar de MX1 klasse hebben gemaakt, mag de MX1 klasse dit jaar zeker gezien worden als de koningsklasse.

Het seizoen nadert al voor de crosser uit Valkenswaard want op zaterdag 4 maart wordt de eerste wedstrijd om het Open Nederlands Kampioenschap verreden in Heerde, gevolgd door wedstrijden in Mill en Axel. Eind maart staat de eerste wedstrijd om de Dutch Masters of Motocross op het programma in Oss, waar Sven het op zal gaan nemen tegen de beste rijders van Nederland in combinatie met verschillende wereldtoppers!

Commentaar Sven van der Mierden: ‘’Ik voel me goed thuis op de Husqvarna FC450. Het is een motor die goed bij mij past en ik zie het seizoen dan ook met veel vertrouwen tegemoet. Ik ben blij dat ik weer deel uitmaak van het Husqvarna SKS Racing NL team. Onder de hoede van Hans Koenen en Toine Uijttewaal kan ik rustig verder groeien in deze, voor mij, nieuwe klasse. Op dit moment gaat het rijden lekker en aangezien ik deze winter nog niet zo heel veel heb gereden, denk ik dat ik gedurende het seizoen nog wel een stukje kan groeien. Ik zie de start van het seizoen met vertrouwen tegemoet!’’