Sven van der Mierden al bijna in de top-15 tijdens de eerste Dutch Masters of Motocross in Oss

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team heeft in de eerste wedstrijd om de Dutch Masters of Motocross wederom een prima indruk achter gelaten in de MX1-klasse. Dit is het open elite-kampioenschap van Nederland, met ditmaal zo´n tien Grand Prix-rijders aan de start en daarbij nog vele toprijders uit binnen- en buitenland. Met een 15e en een 18e plaats in de manches laat Sven zien dat hij nu al thuis hoort op dit hoge niveau.

Het mooie, zonnige circuit de Witte Ruysheuvel en het supersterke deelnemersveld zorgde samen met de duizenden toeschouwers voor een nagenoeg perfect dagje motocross. Omdat s´ochtends in de tijdtraining meer dan 50 rijders in de baan zaten om zich te kwalificeren voor de 40 startplekken, was het zoeken naar ruimte om een hele snelle ronde neer te zetten . Na een aantal keren goed aanzetten wist Sven een nette 15e tijd op de klokken te zetten.

In de eerste manche kwam hij niet goed weg bij de start en moest na de eerste paar bochten op een 29e plaats aan de wedstrijd beginnen. Met een goed tempo wist hij de ene na de andere rijder te passeren. Halverwege de wedstrijd reed hij de top-20 binnen en met een bijna foutloos ritme van rijden vervolgde hij zijn opmars. Uiteindelijk finishte Sven op een dik verdiende 15e plaats in de eerste manche.

Ook in de tweede manche moest Sven van ver komen. Ditmaal had hij het moeilijk om in zijn ritme te komen en al vroeg in de wedstrijd belemmerde een kleine valpartij zijn dadendrang naar voren. Hij probeerde opnieuw de juiste lijnen te vinden op het zware en toch nog snelle circuit. In het tweede deel vond hij het juiste ritme weer terug en maakte hierdoor betere keuzes en minder fouten. Uiteindelijk vocht hij zich toch terug de top-20 binnen en kwam op een 18e plaats over de finish. Sven sloot de dag af op een 17e plaats in de sterk bezette MX1-klasse. Hierbij werd hij de derde Nederlander in het dagklassement !

Daguitslag Dutch Masters MX1 in Oss
1) Max Nagl (Dui)
2) Gautier Paulin (Fra)
3) Jeffrey Herlings (Ned)