Sven van der Mierden kent “ups and downs” tijdens vierde wedstrijd om het ONK in Markelo

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team heeft in de vierde wedstrijd om het Open Nederlands Kampioenschap met goed rijden toch een minder resultaat behaald. Nog voor de eerste manche ging Sven van start met één minuut achterstand op de rest ! Hij had namelijk zijn plas niet in de daarvoor bestemde dixie gedaan, maar buiten het parc fermé tegen de bosrand. Volgens het regelement is dit niet toegestaan en de hoge nood werd bestraft met één minuut straftijd. Zo werd zijn behaalde 3e plaats in de eerste manche gewijzigd naar een 9e plaats. In de tweede manche kwam hij in de laatste ronde, door aanraking met een achterblijver ten val en verloor hierbij zijn vierde plaats. Hij kon de schade nog beperken door als 5e over de finish te komen.

Op het voormalige Grand Prix circuit De Herikerberg in Markelo kwam Sven in de ochtend tot een zevende trainingstijd. Hij kreeg het juiste gevoel op de baan nog niet helemaal te pakken. In overleg met Hans Koenen, werden wat kleine aanpassingen gedaan aan de motor, om een beter ritme op de droge harde ondergrond te krijgen.

In de eerste manche begon Sven na een goeie start als vijfde aan de wedstrijd. De motor voelde beter aan en hij had gelijk een goed ritme te pakken. Na een sterk gereden eerste manche werd hij als 3e afgevlagd, maar door de straftijd zakte hij alsnog terug naar de negende positie in de uitslag.

In de tweede manche was de start iets minder en kwam Sven van rond de tiende plaats terug naar een vierde plaats. Echter in de laatste ronde kwam hij met een achterblijver in aanraking waardoor hij hard ten val kwam. Hierbij ging veel tijd en de vierde plaats verloren, waardoor Sven als vijfde over de finish kwam. Met een 9-5 in de manches eindigde hij op een 6e plaats in het dagklassement.
Daguitslag ONK in Markelo

1) Filip Bengstsson (Zwe)
2) Micha Boy de Waal (Ned)
3) Jonthan Bengtsson (Zwe)