Sven van der Mierden tweede in ONK MX1 in Westerbork

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team is in het Open Nederlands Kampioenschap MX1 in Westerbork op een tweede plaats geëindigd.

In zowel de eerste als de tweede manche kwam crosser uit Valkenswaard als tweede over de finish.

Ondanks de vele regenval op de dagen voorafgaande aan de wedstrijd was het de vrijwilligers gelukt om het circuit op tijd klaar te hebben voor de wedstrijden. In de training zat Sven meteen goed in zijn ritme en na een aantal snelle ronden over het zware zandcircuit wist hij de snelste tijd op de klokken te zetten.

In de eerste manche pakte Sven een goede start en kwam als tweede uit de eerste bocht. Echter kon hij in de beginfase niet in het goede ritme komen waardoor de koploper weg begon te lopen. Toen Sven zijn ritme gevonden had, wist hij de tweede plaats  tot het einde van de manche te controleren.

Ondanks de sterke eindfase in de eerste manche begon Sven ook moeizaam in de  tweede manche. Gelukkig kwam hij nu wel iets eerder in zijn ritme waardoor hij het gat naar koploper Rick Satink dicht kon rijden. Dit leverde een mooie strijd maar helaas kon Sven het gevecht niet in zijn voordeel beslissen waardoor hij ook in deze manche op een tweede plaats over de finish kwam.

Tweemaal een tweede plaats in de manches betekende ook een tweede plaats in het dagklassement. De eerstvolgende wedstrijd om het Open Nederlands Kampioenschap MX1 is aanstaande zaterdag in Lelystad, een week later gevolgd door de finale van de Dutch Masters of Motocross tijdens de Zwarte Cross in Lichtenvoorde.

• Daguitslag ONK MX1 Westerbork
  • 1 Rick Satink 100 Pnt