Sven van der Mierden kan het juiste gevoel net niet te pakken krijgen tijdens ONK MX1 in Lelystad

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team is in het Open Nederlands Kampioenschap MX1 in Lelystad op een vierde plaats geëindigd. In de eerste manche kwam hij na een matig begin niet meer in het juiste ritme om de top drie te kunnen volgen en kwam als vierde over de finish. In de tweede manche herpakte Sven zich en kwam overtuigend als derde over de finish. Door deze resultaten komt Sven nog vaster op de tweede plaats in de tussenstand van dit kampioenschap.

In de MX1 klasse begon Sven goed aan zijn dag en dit leverde hem een tweede plaats op in de tijdtraining. In de eerste manche pakte hij een redelijke start, maar kwam toch moeizaam door de eerste ronde. Ondanks dit wist hij zich al snel op te werken tot in de top vijf. Net toen hij weer aansloot bij de kopgroep van drie rijders, kwam hij ten val en verloor hij de kopmannen weer uit het oog. Gedurende de wedstrijd reed hij terug naar een vierde plaats maar omdat de drie koplopers al een te groot gat hadden weten te slaan, kon hij niet meer doen dan tevreden zijn met deze positie.

Bij de start van de tweede manche was zijn reactie van achter het starthek goed,
hierdoor kwam hij ook in de voorste gelederen door de eerste bocht. Nu was het zaak om gelijk aan te pikken en het juiste gevoel van rijden te krijgen. Dit lukte nu veel beter dan in de eerste manche, zodat Sven een mooie strijd kon leveren met de nummer vijf en vier die voor hem reden. Halverwege de wedstrijd kreeg hij de derde plaats in handen. De verschillen waren klein waardoor Sven de aansluiting met de twee kopmannen kon behouden. De rondetijden van de top-3 waren nagenoeg hetzelfde, met het gevolg dat Sven geen kans meer zag om nog een aanval in te zetten. Met een derde plaats in de tweede manche moest hij genoegen nemen.

Met een 4-3 in de manches eindigde Sven op een vierde plaats in het dagklassement en blijft hiermee op een tweede plaats staan in de tussenstand om het Nederlands Kampioenschap.

Het seizoen dendert voort en Sven moet komend weekend opnieuw de juiste focus zien te vinden. Dit om tussen de vele GP-rijders en de top van Nederland, zijn voortreffelijke 7e plaats in de tussenstand van de prestigieuze Dutch Masters of Motocross zien te behouden of nog te verbeteren !?