Sven van der Mierden met één manchezege naar de tweede plaats van het ONK 500 in Boekel

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team is wederom op het podium terecht gekomen. Koning Winter bepaalde nog steeds de omstandigheden waaronder gereden moest worden. Desondanks had Sven het de hele dag prima onder controle, wat resulteerde in een overtuigende tweede plaats in het dagklassement.

Het circuit van Boekel lag er in de ochtend nog hard en bevroren bij maar Sven vond in de ochtendtraining al snel zijn ritme. Na enkele ronden zette hij voor de eerste keer echt aan, wat direct de snelste tijd opleverde. Hierdoor was een goede plaats achter het starthek eigenlijk al verzekerd, zodat hij op de gladde harde baan niet meer tot het uiterste hoefde te gaan. Uiteindelijk sloot hij de ochtendsessie af als tweede.

Sven vertrok als een speer bij de start van de eerste manche en kon op een derde plaats aan de wedstrijd. Hij had even tijd nodig om de tweede plaats over te nemen en op dat moment had de kopman al een gat weten te slaan. Met een overtuigend ritme van rijden, wist hij het gat te dichten en de koppositie over te nemen. In de  rest van de manche sloeg hij een gat en zette de wedstrijd naar zijn hand, zodat de eerste manchezege van het seizoen een feit was.

Wederom was het Sven die de beste start wist te pakken maar toch op een vierde plaats aan de wedstrijd moest beginnen. Heel even viel hij terug naar een zesde  plaats maar dit was van korte duur want al na één ronde kreeg hij de vierde plaats terug in handen. Vervolgens begon hij het gat tot aan de kopgroep te dichten, maar door een rode vlagsituatie werd de wedstrijd vroegtijdig afgevlagd, waardoor Sven als vierde werd geklasseerd. Vanwege de invallende duisternis kwam er geen herstart meer, hierdoor kon Sven zijn goede vorm niet verder etaleren en moest met een dubbel gevoel accepteren dat hij wederom tweede werd in het dagklassement. De manier van rijden moet hem echter wel veel vertrouwen geven om aankomend weekend, tijdens de eerste Dutch Masters of Motocross in Markelo, zichzelf te meten met een groot aantal rijders uit de wereldtop !

Daguitslag ONK 500 Boekel:
1) Cedric Grobben, 100 Pnt
2) Sven van der Mierden, 88 Pnt
3) Lars van Berkel, 86 Pnt
4) Luca Nijenhuis, 77 Pnt
5) Dietger Damiaens, 71 Pnt

Volgende wedstrijd:  11 Maart , Dutch Masters of Motocross , Markelo.