Sven van der Mierden handhaaft zich prima in top-10 na Dutch Masters of Motocross in Oldebroek!

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team heeft in de tweede wedstrijd om de Dutch Masters of Motocross in Oldebroek, zich prima staande gehouden in het ijzersterke internationale deelnemersveld. Met een tiende plaats in de eerste manche en een elfde plaats in de tweede manche werd Sven overall 10e.

Op het circuit “ de Bargen” in het Gelderse Oldebroek was niets aan het toeval overgelaten. Alles op en naast het circuit was optimaal geprepareerd om de perfecte entourage te creëren voor opnieuw een hele mooie wedstrijd in de Dutch Masters of Motocross. Een dikke 6000 toeschouwers hadden hun plek langs de baan ingenomen om de vele toppers te kunnen aanschouwen.

In de tijdtraining in de ochtend had Sven moeite om regelmatig tot een snelle ronde te komen. Diverse keren moest hij zijn snelle ronde afbreken door een fout of werd hij opgehouden door een andere rijder. Zijn eerste snelle ronde bleek uiteindelijk ook de snelste te blijven en was goed voor een 12e trainingstijd.

Bij de start van de eerste manche zat Sven er goed vooraan bij en hij ging als achtste de eerste ronde in. Zoals altijd is de snelheid in het begin van de wedstrijd ontzettend hoog en wordt er op de limiet gestreden voor de beste posities. Door een kleine valpartij in de tweede ronde zag Sven zijn goede positie in rook opgaan en moest weer op een zeventiende positie de wedstrijd hervatten. Gedreven en met constante snelle rondetijden wist hij weer veel rijders te passeren. Een 10e plaats was toch nog een mooie beloning voor zijn goeie prestatie.

Ook in de tweede manche was Sven goed weg en kon weer als achtste aan de wedstrijd beginnen. Een aantal ronden kon Sven het hoge tempo van de toppers volgen om uiteindelijk na drie ronden een aantal plaatsen prijs te moeten geven en op een elfde positie kwam te rijden. Nu was het zaak om het juiste ritme weer te pakken en deze plaats te verdedigen. Zonder in de problemen te komen kwam Sven na een degelijke tweede manche als 11e over de finish wat hem een mooie tiende plaats in het dagklassement opleverde. Na Jeffrey Herlings werd Sven hiermee de tweede Nederlander in het dagklassement. In de totaalstand na twee wedstrijden is hij met een 8e positie één plaats gestegen.

Daguitslag Dutch Masters of Motocross 500cc Oldebroek:
1) Jeffrey Herlings, 50 pnt
2) Romain Febvre, 44 pnt
3) Gautier Paulin 38 pnt
4) Shaun Simpson, 38 pnt
5) Harri Kullas, 30 pnt
10) Sven van der Mierden, 21 Pnt

Volgende wedstrijd:  08 April , ONK , Heerde.