Sven van der Mierden met twee manchezeges overtuigend winnaar van het ONK 500cc in Westerbork!

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team heeft in de vierde wedstrijd van het Open Nederlands Kampioenschap 500cc in Westerbork het maximale resultaat behaald. Door zowel de eerste en ook de tweede manche te winnen was hij overduidelijk de sterkste van de dag. In de tussenstand van dit kampioenschap heeft hij hiermee zijn leiderspositie verstevigd.

De wedstrijden volgen elkaar snel op en dit keer ging de reis naar het Drentse Westerbork. Een echte zandbaan die door de regen op sommige stukken nog wat zwaarder was geworden.In de ochtend tijdens de tijdtraining had Sven even nodig om in zijn ritme te komen. Maar de eerste ronde dat hij echt aanzette wist hij gelijk de snelste tijd te noteren. Even later wist hij zijn eigen snelste tijd nog wat te verbeteren en ging met een verschil van 1,7 seconde op de tweede man, de dag met vertrouwen tegemoet.

In de eerste manche pakte Sven gelijk de kopstart en maakte hij goed gebruik van de ruimte voor hem om het tempo meteen hoog te houden. Na een paar ronden wist alleen de ervaren GP-rijder Harri Kullas nog goed te volgen en samen maakte ze er een spannende strijd van voor de eerste plaats in de manche. Waar Sven vorige week nog moest passen in de tweestrijd, was het dit keer Harri Kullas die zich stuk beet op de dadendrang van Sven. Wiel aan wiel gingen ze rond maar hij kon Sven nergens meer passeren waardoor Sven als winnaar over de finish kwam.

Ook bij de start van de tweede manche was Sven prima weg en kon nu als tweede aan de wedstrijd beginnen. Bij het uitkomen van de eerste ronde nam hij de koppositie over. Sven hield het tempo opnieuw erg hoog in het begin en met strakke rondetijden sloeg hij een gaatje naar de rest. Opnieuw was Kullas de enige die kon volgen, maar ook hij keek op het einde van de de tweede manche tegen een achterstand aan van 9 seconden. Opnieuw ging Sven als eerste over de finish en werd hiermee de terechte winnaar van deze wedstrijddag.

Daguitslag ONK 500cc in Westerbork:
1) Sven van der Mierden, 100 pnt
2) Harri Kullas, 90 pnt
3) Lars van Berkel, 82 pnt
4) Roy van Heugten, 73 pnt
5) Mike Gijsbertsen, 71 pnt

Volgende wedstrijd:  21-22 April , ADAC MX Masters, Furstlich Drehna (D)