Sven van der Mierden doet met top-10 plaats in Mill, prima zaken in de tussenstand van de Dutch Masters of Motorcross!

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team heeft in derde wedstrijd van de Dutch Masters of Motocross in Mill, met een achtste plaats in het dagklassement, in de totaalstand één plaats winst geboekt en staat nu zevende. Daarbij is het gat met zijn achtervolgers nog wat groter geworden. Met nog één wedstrijd te gaan in dit sterke internationale kampioenschap, namelijk de roemruchte Zwarte Cross in Lichtenvoorde op 14 en 15 Juli, kan Sven voor het tweede jaar op rij nogmaals ruim binnen de top-10 eindigen.

Circuitpark de Kuilen in Mill was het decor voor de derde ronde van de Dutch Masters of Motocross. Zomerse temperaturen, veel Grand-Prix toppers en veel toeschouwers zorgde voor de juiste sfeer die dit mooie kampioenshap zeker verdiend.

Ook voor Sven zijn dit de wedstrijden waar in hij kan laten zien dat hij nog steeds progressie boekt en zich kan melden aan het front van de motorcross. Nog niet helemaal okselfris maar zeker fit genoeg om voor een goed resultaat te gaan, ging Sven de tijdtraining in. Na zijn eerste snelle ronde kwam hij al direct op een zesde positie te staan. Ondanks dat hij zijn tijd nog een keer kon verbeteren moest hij zijn zesde positie nog afstaan aan één snellere rijder en kon met een zevende plaats zeker tevreden zijn.

De start van de eerste manche was redelijk en Sven kon op een achtste plaats aan de wedstrijd beginnen. Het tempo hoog houden en de juiste lijnen zoeken moest er voor zorgen dat Sven in een goeie cadans terecht kwam. Helemaal vrijuit rijden lukte nog net niet, maar hij probeerde toch de aanval in te zetten op de nummer zeven. Halverwege de manche moest hij zijn poging staken en zijn achtste positie consolideren. Het gat naar de nummer negen was inmiddels groot genoeg om beheerst en degelijk ook als achtste over de finish te komen.

De start van de tweede manche was wederom redelijk en als tiende verdween Sven het bos in. Al snel had hij de rijder voor hem te pakken kon hij als negende zijn wedstrijd vervolgen. Net als in de eerste manche ging Sven over tot een versnelling en begon het gat met de nummer acht te dichten. Even leek het als of hij aan het achterwiel kwam, maar het hogere tempo brak hem opnieuw een beetje op en moest hij zijn negende positie met een iets lager ritme van rijden veilig zien te stellen. Dit bracht hem verder niet meer in de problemen en een negende plaats was gezien zijn kleine beperking met ademhalen het hoogst haalbare. Met een achtste en een negende plaats in de manches werd Sven keurig 8e in het dagklassement.

Daguitslag Dutch Masters of Motocross in Mill:

1) Jeffrey Herlings, 50 Pnt
2) Max Anstie, 44 Pnt
3) Gautier Paulin, 38 Pnt
4) Glenn Coldenhoff, 36 Pnt
5) Jeremy Seewer, 34 Pnt
8) Sven van der Mierden, 25 pnt

Volgende wedstrijd: 10 Mei ( Hemelvaartsdag), ONK in Rhenen.