Sven van der Mierden ook in het ONK van Rhenen op het podium!

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team heeft in zevende wedstrijd van het Open Nederlands Kampioenschap 500cc in Rhenen met een derde plaats opnieuw een podiumplaats behaald. Met dit resultaat heeft Sven nu in zes van de zeven wedstrijden van het ONK het podium bereikt en is in de totaalstand nog steeds de onbetwiste leider.

Het circuit van Rhenen is bij veel rijders een populaire baan vanwege de grote hoogteverschillen die je normaal gesproken alleen in het buitenland tegen komt. Naast de vaste ONK-rijders waren nu ook o.a. Glenn Coldenhoff, Yentel Martens en Jeffrey Dewulf naar Rhenen gekomen. Na de tijdtraining in de ochtend was het Sven die achter Glenn Coldenhoff de tweede tijd op de klok wist te zetten.

De start van de eerste manche was behoorlijk en Sven kon op een vierde positie aan de wedstrijd beginnen. Bij het uitkomen van de eerste ronde passeerde hij de nummer twee en kon hij al proberen om leider Glenn Coldenhoff zo lang mogelijk in het vizier te houden. Met snelle en constante rondetijden liep het verschil maar mondjesmaat op en de voorsprong op de nummer drie werd groter. Na een hele sterke race wist Sven met een acceptabele achterstand van 21 seconden als tweede over de finish te komen.

De start van de tweede manche was niet overtuigend en het inzetten van zijn reservemotor leek hem parten te spelen. In de beginfase kon Sven zijn draai niet vinden en had moeite om de juiste focus te pakken en in zijn ritme te komen. Enkele plaatsen gingen hierbij nog verloren en Sven moest zich op een achtste plaats weer zien te herpakken. Halverwege de manche gingen de rondetijden weer naar beneden en kon hij weer wat plaatsen winst boeken. Vanaf een vijfde positie ging Sven er nog vol voor om het gat van vijftien seconden naar de nummer vier te dichten. Gemiddeld bijna drie seconden per rondje werd er vanaf gereden en de laatste ronde werd zelfs nog zijn snelste rondetijd. Op de finish zat Sven op het achterwiel van de vierde man en moest genoegen nemen met een vijfde plaats wat hem in de daguitslag toch nog een derde plaats opleverde.

Daguitslag ONK in Rhenen:
1) Glenn Coldenhoff, 100 Pnt
2) Yentel Martens, 86 Pnt