Sven van der Mierden wint met overmacht het ONK 500 in Arnhem

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team heeft in Arnhem de dertiende wedstrijd van het Open Nederlands Kampioenschap op zijn naam geschreven. Met nog twee wedstrijden te gaan heeft Sven hiermee een belangrijke stap richting de titel gezet. Hij wist in Arnhem beide manches te winnen en kon hierdoor het maximale aantal punten bemachtigen.

Het ONK seizoen nadert zijn einde en na een pauze van ruim twee maanden in dit kampioenschap, was afgelopen zaterdag het Motorsportpark in Arnhem de gastheer. Voor Sven zou het zeer welkom zijn als hij de goede flow uit Assen mee kon nemen naar hier. De bevestiging kreeg hij al in de training. Met de snelste tijd op de klokken keerde hij tevreden terug naar de paddock.

De start van de eerste manche verliep deze keer geheel vlekkeloos. Samen met zijn trainer Herjan Brakke, had Sven de juiste startplek uitgekozen en deze behoedzaam voorbereid. Als een speer uit een boog schoot Sven uit het starthek en dook als leider de eerste bocht in. Al in de eerste ronde liet hij er geen twijfel over bestaan wat zijn aspiraties waren deze dag. Hoe sloeg al gelijk een gaatje en bouwde deze ronde na ronde verder uit. Met ruime voorsprong op de rest kwam hij als eerste over de finish.

De start van de tweede manche gaf hetzelfde beeld, ook nu pakte Sven een kopstart en was meteen weer de leider in de wedstrijd. Halverwege de eerste ronde moest hij even zijn koppositie prijsgeven om een halve ronde later het heft opnieuw in handen te nemen. Met oog voor de juiste lijnen nam hij wederom afstand van de rest en finishte opnieuw als eerste.

Door dit resultaat bestaat de mogelijkheid dat Sven aanstaande zaterdag, in de voorlaatste wedstrijd van het ONK 500cc in Halle, de titel al kan pakken ! Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor of supporter te mogen verwelkomen in Halle, om Sven te ondersteunen in zijn ambitie om Nederlands kampioen te worden !

Daguitslag ONK Arnhem:
1) Sven van der Mierden 100 Pnt