Sven van der Mierden als een ware kampioen naar de dagzege van de laatste ONK 500cc in Axel

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team heeft in het Zeeuwse Axel het ONK seizoen op een waardige manier afgesloten. Door tweemaal als winnaar over de finish te komen bevestigde hij opnieuw de sterkste te zijn van het  afgelopen ONK seizoen.

In de tijdtraining in de ochtend had Sven even nodig om tot een snelle ronde te komen. Diverse keren moest hij zijn snelle ronde afbreken door een fout of een onregelmatigheid in zijn rijden. Na drie pogingen klokte hij uiteindelijk de tweede tijd.

De start van de eerste manche was goed, waardoor hij als derde uit de eerste bocht kwam. Even was het nog dringen voor de beste posities, waarbij nog twee plaatsen verloren gingen. Maar bij het uitkomen van de eerste ronde had hij zich al verzekerd van de tweede plaats. De koploper gaf zijn positie niet zomaar prijs en Sven moest enkele ronden blijven pushen om het verschil te maken. Halverwege de eerste manche was het moment daar en Sven kon definitief de leiding overnemen. In het resterende deel van de wedstrijd kon hij zich naar een veilige voorsprong rijden en als winnaar over de finish komen.

De start en het begin van de tweede manche was identiek aan die van de eerste manche. Weer moest hij in het begin van de wedstrijd het gevecht aan gaan om de koppositie. Maar door opnieuw strak te rijden met constante snelle rondetijden, kon hij geleidelijk aan de concurrentie wederom van zich af schudden. Eenmaal het verschil te hebben gemaakt was het zaak om foutloos de wedstrijd te vervolgen. Dit lukte zonder problemen en ook de tweede manche werd winnend afgesloten. Een mooi einde van een zeer sterk gereden ONK 2018.

Daguitslag ONK Axel
1) Sven van der Mierden 100 Pnt
2) Lars van Berkel 83 Pnt
3) Ken de Dycker 82 Pnt
4) Luca Nijenhuis 78 Pnt
5) Nino Dekker 73 Pnt

Eindstand ONK 500cc 2018
1) Sven van der Mierden 1289 Pnt
2) Lars van Berkel 1190 Pnt
3) Roy van Heugten 995 Pnt
4) Ian van der Kolk 888 Pnt
5) Rene Boer 865 Pnt

RED BULL KNOCK OUT 2018
Op zaterdag 10 November vindt de zesde editie van de zwaarste strandrace ter wereld plaats in Scheveningen. Ook tijdens deze editie zal Sven één van de 1000 rijders zijn die aan dit motorcross-spektakel zal deelnemen.