Sven van der Mierden maakt na 15 maanden een geslaagde comeback tijdens de internationale cross van Loon Plage in Frankrijk

Sven van der Mierden van het GASGAS JHMX Service team, heeft afgelopen zondag voor het eerst na zijn zware rugblessure weer deelgenomen aan een officiele wedstrijd. Maar liefst 15 maanden heeft hij moeten revalideren en wachten op het moment om weer terug achter het starthek te mogen verschijnen. Het zand van Loon Plage in Frankrijk was voor Sven ideaal om te gaan bouwen aan zijn wedstrijdritme. Na een tijdtraining, 2 manches en een finale, was het een intensief dagje voor Sven. Met een mooie 5e plaats in de finale boekte hij meteen een zeer acceptabel resultaat om met een goed gevoel huiswaarts te keren.

Sven begon de dag met een 6e tijd in de tijdtraining. Met veel wind en regen waren de omstandigheden de gehele dag niet echt lekker, maar voor het weer was Sven niet afgereisd naar het strand van Loon Plage. De eerste manche verliep eigenlijk al gelijk goed. Als 8e uit de start gekomen en met een goed gevoel op de motor naar een 4e plaats gereden. De tweede manche verliep wat lastiger voor Sven. Voorafgaand hadden de quads hun manche gehad, waardoor de baan nagenoeg helemaal vlak was gereden. De start was behoorlijk door als 5e aan de wedstrijd te beginnen. Sven moest duidelijk nog wennen aan de hoge snelheden op de vlakke baan, waardoor hij niet echt in zijn ritme kon komen. Na twee valpartijen en veel verloren posities gingen de laatste 10 minuten wel weer goed. Dit leverde hem uiteindelijk nog een 8e plaats op.

Als sluitstuk stond er nog een finale op het programma. Sven begon na de start als 7e aan de wedstrijd en kon geleidelijk aan een paar plaatsen opschuiven. Rijdend op een vijfde plaats besloot hij om niet al teveel risico’s meer te nemen en de wedstrijd gecontroleerd uit te rijden. Met een 5e plaats in de finale van een internationale wedstrijd kreeg Sven al een kleine bevestiging dat hij weer op de goede weg terug is. Speciale dank gaat uit naar Jan Heusschen van JHMX Service en zijn partners, voor het vertrouwen de afgelopen periode en het prepareren van een uitstekende motor. Ook dank aan alle privé sponsors en bekenden van Sven die een bijdrage hebben geleverd aan de terugkeer van Sven op wedstrijdniveau.