Sven van der Mierden maakt solide start van het seizoen tijdens ONK-500 in Arnhem !

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft tijdens de eerste ONK wedstrijd van het seizoen een gedegen indruk achter gelaten.
Slechts een enkele keer had hij na zijn duimblessure met de motor getraind, maar op de woensdagavond na zijn motortraining, werd in overleg met het team besloten om toch deel te nemen aan de wedstrijd van afgelopen zondag in Arnhem. De absolute snelheid was er natuurlijk nog niet, maar tussen het grote- ( 51 rijders) en sterke deelnemersveld kwam Sven met een 9e en 8e plaats in de manches goed voor de dag. Dit resulteerde in een 8e plaats in de daguitslag. Vooraf niet precies wetende waar hij stond, kon hij toch een behoorlijk aantal punten bijschrijven voor dit ONK.

De cirkel is rond kunnen we nu zeggen. Bijna twee jaar geleden liep Sven op dezelfde baan in Arnhem zijn ernstige rugblessure op. Nu had ie daar zijn eerste wedstrijd van het seizoen, maar bleef daar heel kalm onder. Hij kan nu met vertrouwen terug kijken op een geslaagde rentree en zijn vizier volledig richten op de toekomst. Uiteraard met dank aan Jan Heusschen (JHMX Service), die Sven opnieuw in het zadel heeft geholpen met zijn GASGAS machine, en met steun van alle overige sponsoren!

Commentaar Sven: “Op voorhand had ik dit niet verwacht. Ik heb op woensdag pas weer voor het eerst gereden en in dit sterke deelnemersveld had ik verwacht dat ik het moeilijker zou hebben. Ik heb in beide manches mijn eigen wedstrijd gereden en dat pakte goed uit. Met een 9-8 in de manches heb ik goed gescoord voor het kampioenschap ! We gaan de komende weken verder bouwen, zodat we hopelijk bij de volgende wedstrijd weer volledig fit aan de start kunnen verschijnen”.

Daguitslag ONK-500 in Arnhem:
1) Jeffrey Herlings , 100 Pnt
2) Brian Bogers, 90 Pnt
3) Max Nagl , 79 Pnt
4) Cyril Genot , 71 Pnt
5) Nathan Watson, 70 Pnt
8) Sven van der Mierden , 65 Pnt

Volgende wedstrijd: 17-18 Juli, Grand Prix van Nederland in Oss. (onder voorbehoud)