Sven van der Mierden maakt pas op de plaats, tijdens de MXGP in Lommel !

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft tijdens de Grand Prix in Lommel opnieuw ervaren dat er nog flink progressie gemaakt moet worden om zichzelf op dit niveau te kunnen laten zien. Hij keek erg uit naar de roemruchte baan in Lommel en had zich er ook veel van voorgesteld. Daar waar hij in de trainingen regelmatig de juiste snelheid te pakken krijgt, kan hij dit vooralsnog niet vertalen naar grote wedstrijden zoals deze.

De dag begon met de vrije- en de tijdtraining. De baan lag er perfect bij en het zware Lommelse zand zou veel vergen van de rijders. Sven nam de tijd om de beste lijnen te kunnen observeren. Gedurende de tijdtraining zette hij verschillende keren aan, maar opgepompte armen blokkeerde hem om echt te kunnen pushen. Hierdoor klokte hij slechts de 34e trainingstijd.

Vanaf de buitenkant achter het starthek, vertrok Sven op zijn GASGAS MC 450F, voor de eerste manche van de dag. Hij kwam op een 27e positie uit de eerste ronde. Het eerste deel van de wedstrijd zag het er nog strijdbaar uit, wat hem ook enkele plaatsen winst opleverde. Halverwege de manche, rijdend op plek 24, kwam Sven ten val en viel terug naar een 30e positie.
Het zo benodigde ritme was verstoord en Sven kwam in het laatste deel van de manche niet veel verder meer en kwam op een 29e positie over de finish.

Na de start van de tweede manche kwam Sven op een 28e positie uit de eerste ronde. In tegenstelling tot de eerste manche, kon hij nu in het begin absoluut niet in zijn ritme komen.
Sven verloor diverse posities en stagneerde voor even op de 33e positie. Wanneer het niet loopt, zit er niets anders op dan knokken en doorgaan. Opgeven is geen optie en elke plaats winst is er toch weer één. Zodoende kwam hij toch nog als 26e over de finish.

Commentaar Sven: “Het was een lastig weekend voor mij in Lommel, ik kreeg mijn draai wederom niet gevonden en kreeg het daardoor lastig om in de juiste flow te komen. We hebben er alles uitgehaald wat er in zat en we gaan weer verder werken naar betere resultaten”.

Volgende wedstrijd: 15 Augustus, Internationale wedstrijd van De Keiheuvel in Balen.