Sven van der Mierden wint op overtuigende wijze het ONK in Eersel!

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft tijdens het ONK 500 in Eersel beide manches gewonnen en pakte hiermee het maximaal aantal punten en de dagwinst. Tijdens de tijdtraining in de ochtend klokte Sven ook al de snelste ronde, wat hem een goeie plek achter het starthek gaf. In de totaalstand van ONK 500 na twee wedstrijden, heeft Sven nu de koppositie overgenomen.

s’Ochtends in de tijdtraining zette Sven meerdere keren aan om een snelle tijd op de klok te zetten. Diverse keren moest hij zijn snelle ronde afbreken wegens een fout die teveel tijd zou gaan kosten. In de 6e ronde lukte het hem toch nog om de snelste rondetijd te noteren.

In de eerste manche kwam Sven goed weg vanaf het starthek en pakte hiermee de kopstart. Na één ronde werd hij even gepasseerd om direct daarna weer de aanval in te zetten en de leiding weer in handen te nemen. Solide rijdend werd de voorsprong seconde na seconde groter, zodat hij later onbedreigd als winnaar over de finish kwam.

De start van de tweede manche was behoorlijk, maar na de eerste bocht moest hij toch als vijfde aan de wedstrijd beginnen. Toch duurde het niet lang voordat Sven weer orde op zaken had gesteld. Binnen twee ronden nam hij de koppositie weer over en reed opnieuw weg bij zijn achtervolgers. De winst van de tweede manche werd hiermee veilig gesteld, zo ook het winnen van het dagklassement.

Commentaar Sven: “ Fijn om weer eens een wedstrijd winnend af te sluiten. Dit geeft mij en het team weer een extra stimulans om het niveau nog verder op te krikken. Tevens is dit een mooi moment om alle sponsors nog maar eens te bedanken die dit allemaal mede mogelijk maken”. Bedankt !

Volgende wedstrijd: 12 September, ONK in Harfsen.

Wij houden iedereen op de hoogte middels deze nieuwsbrief gedurende het gehele cross-seizoen 2021.

Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor te mogen begroeten bij onze paddocktent tijdens één van de wedstrijden gedurende het seizoen.

Tot ziens, Sven van der Mierden en Stichting SVARMO.