Sven van der Mierden pakt opnieuw de winst in ONK 500 in Marum.

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft opnieuw de dagzege behaald van een ONK wedstrijd. Afgelopen woensdag op Koningsdag, werd traditiegetrouw een ONK wedstrijd gereden in het Groningse Marum. Met een 2-1 in de manches eindigde Sven opnieuw op de hoogste trede van het erepodium.

In de ochtend tijdens de vrije training en aansluitend de tijdtraining wist Sven de snelste tijd op de klokken te zetten. De start van de eerste manche was onvoldoende waardoor Sven als tiende aan de wedstrijd moest beginnen. Na één ronde kwam hij als zevende door en had nog heel wat te repareren. Toch slaagde hij er in om halverwege de wedstrijd plaats vier in handen te nemen. Het gat naar de nummers drie en twee was te overzien en Sven wist ook deze rijders nog te passeren. De koploper was te ver weg waardoor Sven genoegen moest nemen met een 2e plaats.

De start van de tweede manche was goed en kon hij als tweede rijder goed uit de drukte blijven om meteen in het gewenste ritme te komen. In de tweede ronde nam hij de koppositie over van Micha Boy de Waal, maar het zou de gehele manche een nek aan nek race blijven.

Even botste beide rijders tegen elkaar waardoor zijn rem pook afbrak. Zonder achterrem moest Sven het hoofd extra koel zien te houden om de tweestrijd vol te houden. Het werd een mooi gevecht en vele malen werd er van positie gewisseld. Toch lukte het Sven om op het einde van de manche een beetje weg te rijden en als 1e over de finish te komen. Door de tweede manche als winnaar te eindigen werd Sven ook dag winnaar.

Daguitslag ONK 500 Marum:
1. Sven van der Mierden, 95 Pnt
2. Micha Boy de Waal, 95 Pnt
3. Kay Ebben, 79 Pnt
4. Freek van der Vlist, 74 Pnt
5. Rene de Jong, 71 Pnt

Volgende wedstrijd: Zondag 1 Mei, Dutch Masters of Motocross in Harfsen.