Sven van der Mierden boekt zwaar bevochten overwinning ONK 500 in Reusel.

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, moest afgelopen zondag in Reusel diep gaan om de overwinning naar zich toe te trekken. Na zijn tweede plaats in de eerste manche moest hij de tweede manche winnen om ook de dagzege binnen te halen. Pas in de laatste ronde van deze tweede manche kon Sven de koppostitie overnemen en met een kleine voorsprong als winnaar over de finish komen.

M.C. de Wielewaal uit het Brabantse Reusel, was de organisator van de achtste wedstrijd in een serie van 14 wedstrijden, voor het Open Nederlands Kampioenschap 500. De toch al zware zandbaan was door de regen zelfs loodzwaar geworden. In de ochtend tijdens tijdtraining had Sven moeite om het juiste ritme te vinden en noteerde een tweede tijd.

Met enkele kleine aanpassingen aan zijn motor, ging Sven van start voor de eerste manche. Na een goede start begon Sven als tweede aan de wedstrijd en nam na twee ronden de leiding over. Helemaal soepeltjes ging het niet en een valpartij in ronde zes kwam daar nog eens bij. Sven verloor 11 seconden en zijn koppostie, maar kon als tweede zijn wedstrijd weer vervolgen. Hij kon het verschil niet meer maken, waardoor hij besloot zijn tweede plaats te consolideren.

Na een mindere start in de tweede manche ging Sven als vijfde op jacht naar de leider van dat moment. Na enkele ronden arriveerde hij op een tweede positie met een gat van 6 a 7 seconden naar koploper. Lang reden beide nagenoeg dezelfde rondetijden, waardoor Sven niet echt dichterbij kwam. Sven moest diep gaan om toch nog dichterbij te komen. Vanaf drie ronden voor het einde zag je het gat dan toch nog kleiner worden. In de laatste twee ronden kreeg hij het toch nog voor elkaar om het gat van 5 seconden dicht te rijden en met een miniem verschil de tweede manche te winnen. Hiermee werd hij dagwinnaar en verstevigde ook nog zijn koppositie in de tussenstand van dit kampioenschap.

Daguitslag ONK Reusel:
1. Sven van der Mierden, 95 Pnt
2. Rene de Jong, 91 Pnt
3. Freek van der Vlist, 86 Pnt
4. Jacky Tausch, 74 Pnt
5. Twan van Essen, 73 Pnt

Volgende wedstrijd: Zondag 3 Juli, ONK 500 in Lelystad.