Sven van der Mierden naar een tweede plaats in ONK 500 in Lelystad.

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft na zeven dagzeges op rij, genoegen moeten nemen met een tweede plaats tijdens de negende wedstrijd van het ONK 500 in Lelystad. Met tweemaal een tweede plaats in de manches werd hij ook tweede in het dag klassement.

Na veel wedstrijden in het losse zand, moest Sven nu afreizen naar de harde baan van Lelystad. Het verleden heeft geleerd dat Sven het altijd lastig heeft op deze baan. In de tijdtraining was het dan ook zoeken naar ritme en noteerde hij een tweede tijd.

De start van de eerste manche was in orde waardoor Sven als tweede de eerste bocht in ging. Een bocht verder verloor hij deze positie weer om vervolgens als derde de eerste ronde in te gaan. Al snel veroverde hij de tweede plaats weer terug en zocht naar de aansluiting met de koploper. Even later maakte hij een kleine stuurfout en moest zich gaan concentreren op het behouden van zijn tweede plaats in de wedstrijd. Deze positie kwam niet meer in gevaar waardoor hij als tweede over de finish kwam.

Na een fikse regenbui en een geprepareerde baan hoopte Sven dat de baan hem voor de tweede manche beter gezind was. De start was goed waardoor Sven als eerste de bocht in ging, maar deze positie bij het uitgaan ook weer kwijt raakte. Het rijden ging beter als in de eerste manche en er lagen iets meer rijlijnen in deze harde smalle baan. Toch kon Sven de aansluiting met de koploper niet behouden en zag hem beetje bij beetje weg rijden. Uiteindelijk kwam Sven opnieuw als tweede over de finish gereden.

Daguitslag ONK Reusel:
1. Freek van der Vlist, 100 Pnt
2. Sven van der Mierden, 90 Pnt
3. Joel van Mechelen, 79 Pnt
4. Nick Leerkens, 74 Pnt
5. Joshua van der Linden, 73 Pnt

Volgende wedstrijd: Zondag 10 Juli, ONK 500 in Eersel.