Sven van der Mierden verrassend 4e na eerste Dutch Masters of Motocross in Harfsen!

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team, heeft in de eerste wedstrijd van de Dutch Masters of Motocross een succesvol resultaat behaald. Er was een zeer sterk internationaal deelnemersveld afgereisd naar circuit Peppelenbos in Harfsen. Waar de dag aanvankelijk wat stroef begon, kwam Sven gedurende de dag steeds beter in zijn ritme. Door twee degelijk gereden manches wist Sven als 8e en een 6eover de finish te komen. Omdat enkele concurrenten wat steken lieten vallen, kwam Sven in de totaalstand van dit prestigieuze kampioenschap op een knappe 4e plaats terecht.

De tijdtraining in de ochtend verliep niet geheel vlekkeloos. Na enkele keren aanzetten kwam Sven uiteindelijk niet verder dan een 14e trainingstijd. Onder het toeziend oog van vele duizenden toeschouwers ging Sven aanvankelijk redelijk van start in de eerste manche. Toch verloor hij direct in de eerste twee bochten vele plaatsen en was er meteen een opmars nodig. Na één ronde kwam hij als vijftiende door. Gestaag zette hij zijn opmars voort en kwam na drie ronden de top tien binnen rijden. Inmiddels waren de verschillen tussen de rijders al grotendeels gemaakt, waardoor Sven bekeken rijdend er nog een achtste plaats uit kon halen.

De start van de tweede manche was aanvankelijk vanaf het starthek goed, maar opnieuw kwam Sven in het gedrang van de eerste bocht te ver aan de buitenkant te zitten. Toch kon hij in de eerste ronde de schade beperken en als elfde uit de eerste ronde komen. Gedurende de manche kwam Sven steeds beter in zijn ritme en kon daardoor nog verder opschuiven naar voren. Wetende dat de absolute snelheid er nog niet helemaal is, kon hij toch tevreden zijn met zijn zesde plaats in de tweede manche. Zijn 4e positie in de totaalstand van dit kampioenschap, is natuurlijk helemaal een mooie opsteker zo vroeg in het seizoen.

Totaalstand Dutch Masters of Motocross 2023:
1) Jeffrey Herlings , 50 Pnt
2) Romain Febvre, 42 Pnt