Sven van der Mierden gematigd tevreden in Dutch Masters of Motocross Markelo.

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team, heeft naar behoren gepresteerd in het sterke deelnemersveld van de tweede ronde van Dutch Masters of Motocross in Markelo. Na een achtste en een negende plaats in de manches werd hij totaal 8e in de dag uitslag. Met de juiste vorm en fitheid weet Sven dat er nog wat progressie te halen valt. Echter blijft Sven zich met een 5e plaats handhaven in de top van dit kampioenschap. Op tweede Pinksterdag 29 Mei, is de laatste wedstrijd van de Dutch Masters of Motocross in Oldebroek.

De start van de eerste manche was prima, met alleen een kleine hapering in de tweede haakse bocht. In de eerste ronde werden meteen enkele plaatsen goedgemaakt en kon Sven binnen de top-10 de wedstrijd vervolgen. Na enkele ronden schoof Sven door naar plaats acht, maar moest toen het tempo even laten zakken. Halverwege de manche herpakte hij zichzelf maar had inmiddels wel de aansluiting verloren. Verder opschuiven was niet meer mogelijk, maar zijn achtste plaats kwam niet meer in gevaar.

Na de start van de tweede manche werd Sven door een valpartij naast hem, even uit de bocht geduwd. Hij bleef overeind en kon zijn weg vervolgen in het midden van het deelnemersveld. Na een sterke eerste ronde sloot hij aan bij de eerste tien rijders van dat moment. Na enkele ronden schoof hij door naar plaats zeven en kon deze positie een viertal ronden vasthouden. Vanaf een achtste positie zocht Sven opnieuw de aanval om plaats zeven weer over te nemen. Jammer genoeg kwam hij bij een inhaal manoeuvre ten val en verloor hierdoor ook zijn achtste plaats. Met nog een paar ronden te gaan was het goede ritme verstoord en kwam hij als negende over de finish.

Daguitslag DMOM in Markelo:
1) Jeffrey Herlings, 50 Pnt
2) Romain Febvre, 44 Pnt
3) Brian Boogers, 36 Pnt
4) Calvin Vlaanderen, 36 Pnt
5) Micha Boy de Waal, 29 Pnt
6) Petar Petrov, 27 Pnt
7) Brent van Doninck, 26 Pnt
8) Sven van der Mierden, 25 Pnt

Volgende wedstrijd: donderdag 27 april, ONK500 Marum !