Sven van der Mierden blijft door matige starts buiten de top-10 tijdens ADAC Masters in Molln.

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team, heeft in de tweede wedstrijd van de ADAC Masters serie in Duitsland, in twee van de drie manches een matige start gekend. Hierdoor moest hij van buiten de top-20 naar voren zien te komen. Omdat de verschillen binnen de top-20 erg klein zijn, is de start voor iedereen van cruciaal belang. In de manche waar in zijn start wel goed verliep, was hij de gehele manche binnen de top-10 te vinden.

Met 54 rijders in twee groepen, ging op zaterdagmorgen de kwalificatie training van start voor de 40 startplaatsen. Met een 10e tijd in zijn groep kwalificeerde Sven zich ruimschoots voor de wedstrijd. Op zaterdagmiddag was de eerste van de drie manches gedurende het weekend. Sven vertrok niet goed vanaf het starthek en kwam rond plaats twintig uit de eerste ronde. Op zich ging het rijden niet slecht en kon hij enkele plaatsen opschuiven. Op de smalle baan met weinig lijnen was het moeilijk inhalen. Maar Sven bleef het proberen en met in zijn kielzog nog een groepje rijders wist hij er uiteindelijk nog een 15e plaats uit te halen.

Op zondagmiddag was de start van de tweede manche en deze was voor Sven vele malen beter. Hij dook als zesde de eerste bocht in en bleef zodoende uit de drukte van de eerste ronden. Met prima rondetijden kon hij zich in het begin handhaven rond plaats acht. Op het einde moest Sven nog enkele plaatsen toegeven en kwam na een goed gereden manche als 10e over de finish.

Bij de derde manche was toch weer de start de grote spelbreker. Van ver buiten de eerste twintig moest Sven, op de inmiddels lastige baan, wederom zichzelf naar voren knokken net als in de eerste manche. Halverwege de manche passeerde hij als negentiende, maar kon het verschil niet meer maken. De resterende ronden kon hij niets anders doen dan deze positie consolideren en over de finish brengen.

In de dag uitslag wist Sven met de behaalde resultaten beslag te leggen op een 14e plaats.

Daguitslag ADAC Masters in Molln:
1) Adam Sterry, 67 Pnt
2) Henry Jacobi, 64 Pnt
3) Max Nagl, 63 Pnt
4) Maximilian Spies, 50 Pnt
5) Jordi Tixier, 43 Pnt

14) Sven van der Mierden, 19 Pnt

Volgende wedstrijd: donderdag 21 Mei, ONK500 Varsseveld.