Sven van der Mierden wederom met dubbele manchezege naar de winst, nu tijdens NK-MX2 in Markelo

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team is opnieuw in een wedstrijd om het Nederlands Kampioenschap op de eerste plaats geeindigd. In Markelo reden de MX1- en MX2-klasse weer samen, net als vorige week in Varsseveld. Tijdens de tijdtraining in de ochtend gaf hij zijn visitekaartje af, door al meteen de snelste tijd neer te zetten.

Na een prima start in de eerste manche zat Sven er goed bij en kwam als derde door de eerste paar bochten om vervolgens uit het zicht te verdwijnen in het bos. Bij terugkomst uit het bos op het open startterrein lag hij inmiddels tweede, om vervolgens als leider weer het bos van Markelo in te springen. Hij had de juiste snelheid en al snel ruimte op de baan om zijn voorsprong uit te bouwen. Met 29 seconde voorsprong op de nummer twee won hij overtuigend de eerste manche.

Bij de start van de tweede manche was het opnieuw Sven die er vooraan goed bij zat en op een tweede plaats aan de wedstrijd kon beginnen. Bij doorkomst na één ronde had hij gelijk al de koppositie in handen. Alleen zijn teammaat Lars van Berkel kon rijdend als tweede in de buurt blijven.
Ze maakten er beiden een mooie wedstrijd van, maar Sven hield het hoofd koel en behield de gehele tweede manche de koppositie. Met twee eerste plaatsen in de manches werd hij, net als vorige week in Varsseveld, ook nu weer dagwinnaar.

Het Husqvarna SKS Racing NL team zal zich nu gaan voorbereiden op de laatste wedstrijd van de ADAC MX Masters in het duitse Holzgerlingen.
Deze wedstrijd is aankomend weekend 17-18 Sept.