Sven van der Mierden meteen op het podium tijdens eerste wedstrijd van het ONK 500 in Gemert

Na een goede winterperiode waarin de nieuwe Yamaha YZ450 op punt werd gezet en Sven vanaf half November zijn conditie weer op peil moest brengen, heeft hij voor het Hutten Metaal Yamaha Racing Team meteen een podiumplaats weten te scoren. Onder winterse omstandigheden met een bevroren ondergrond, wist Sven zonder onnodig risico’s te nemen een tweede plaats in het dagklassement te behalen.

In de ochtend tijdens de training nam Sven de tijd om het circuit uit te proberen waar men wel en geen grip had op de verraderlijke bevroren ondergrond. Op grote delen van de baan was het meer speedway dan motocross. Bekeken rijdend nam hij dan ook genoegen met een vijfde tijd, hopende op iets betere omstandigheden voor de eerste manche in de middag.

Na een zeer goede start dook Sven als eerste de bocht in, maar door contact met een andere rijder kon hij de binnenbocht niet houden en kwam iets te ver naar buiten uit die eerste bocht. Vanaf een vijfde plaats reed hij terug naar voren en kwam al snel op de tweede positie terecht. Zoekend naar de juiste grip en de juiste lijnen wist hij de aansluiting met de leider te behouden, echter kon hij het verschil nergens meer kleiner maken en kwam tevreden als tweede over de finish

In de tweede manche vertrok zijn Yamaha als een speer bij de start en wist hij kopstart te pakken. Na een aantal ronden aan de leiding te hebben gereden, viel hij terug naar een derde plaats. De laagstaande zon en het lastige circuit dwongen Sven om in zijn eerste wedstrijd van het seizoen niets te forceren en heeft hij vervolgens de wedstrijd op een bekeken manier uitgereden. Met een derde plaats in de tweede manche eindigde Sven op een prima tweede plaats in het dagklassement.

Daguitslag ONK 500 Gemert:
1) Luca Nijenhuis, 100 Pnt
2) Sven van der Mierden, 86 Pnt
3) Lars van Berkel, 79 Pnt
4) Santtu Tiainen, 73 Pnt
5) Mike Gijsbertsen, 73 Pnt

Volgende wedstrijd:  04 Maart , ONK Boekel.