Sven van der Mierden weer terug aan de start tijdens de Grand Prix van Nederland in Assen

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team heeft in verband met zijn handblessure even pas op de plaats moeten maken. In de laatste training, net voor zijn deelname aan de Grand Prix van België begin Augustus, liep hij deze blessure op. Hierdoor moest hij deze Grand Prix en nog enkele wedstrijden overslaan om weer volledig te kunnen herstellen. De laatste twee weken is hij de intensiteit van de trainingen gestaag op gaan voeren en weer zodanig fit dat hij met vertrouwen kan gaan starten in Assen het aankomend weekend. De omstandigheden op de aangelegde zandbaan, op het befaamde TT-circuit, zullen door het opgebrachte zand loodzwaar zijn. Uiteraard zal Sven ook in Assen weer gaan strijden voor het behalen van GP-punten in MXGP klasse en trachten het naseizoen met een vliegende start te hervatten.

Op zaterdag 22 September krijgt ook het ONK-seizoen weer een vervolg door middel van een wedstrijd in Arnhem. Met nog drie wedstrijden te gaan is Sven de leider in de tussenstand van dit Open Nederlands Kampioenschap. Met 65 punten voorsprong op de nummer twee Lars van Berkel en 132 punten voorsprong op de nummer drie Roy van Heugten, is het zaak om constant te blijven presteren om deze marge te blijven behouden. De voorlaatste wedstrijd is op 30 September in Halle, met daarna de finale van dit kampioenschap op 14 Oktober in Axel.

Op zaterdag 10 November vindt de zesde editie van de zwaarste strandrace ter wereld plaats in Scheveningen. Ook tijdens deze editie zal Sven één van de 1000 rijders zijn die aan dit motorcross-spektakel zal deelnemen.