Sven van der Mierden gematigd tevreden met 8e plaats tijdens Dutch Masters of Motocross in Rhenen

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team verkeerd in de omstandigheid dat hij graag meer wil, maar dat zijn fysieke gesteldheid dit nog niet toe laat. Zo ook in Rhenen tijdens de derde wedstrijd van de Dutch Masters of Motocross, met wederom een ijzersterk deelnemersveld waaronder diverse Grand prix toppers. Met een 8e plaats in de eerste manche en een 9e plaats in de tweede manche, werd Sven 8e in het dagklassement.

Op Hemelvaartsdag stond de derde ronde van de Dutch Masters of Motocross op het programma. Gezien het feit dat Sven de eerste twee ronden vanwege blessures had moeten missen, wilde hij dit keer toch graag achter het starthek verschijnen, ondanks het feit dat hij momenteel niet geheel wedstrijdfit is. Volledige rust en eerst helemaal genezen?; of aangepast trainen en toch een wedstrijd rijden om zo snel mogelijk weer wedstrijdfit te zijn?; het blijft een dilemma.

De tijdtraining in de ochtend kwam Sven goed door, wat hem een acceptabele 8e tijd opleverde. De start van de eerste manche was behoorlijk, waardoor Sven als negende aan de wedstrijd kon beginnen. Bij het doorkomen na één ronde kwam hij als 8e door en kon deze positie tot aan de zesde ronde handhaven. Sven moest het tempo een paar ronden wat laten zakken omdat na een sprong zijn kwetsbare pols even opspeelde en verloor hierdoor één positie. Toch kon hij zich weer herpakken en de snelheid weer wat opvoeren, waardoor hij na een regelmatige race als 8e over de finish kwam

De start van de tweede manche was beduidend minder waardoor Sven midden in het deelnemersveld terecht kwam. Vanaf een zeventiende positie kwam hij na twee ronden op de elfde positie te rijden. Door een kleine hapering van zijn motor verloor hij twee plaatsen, om die vervolgens in enkele ronden weer goed te maken en daarbij de negende positie over te nemen. Door een grote blaar die ontstaan was in zijn handpalm, kon hij met moeite de motor nog goed vast pakken in de laatste paar ronden en moest hij de wedstrijd gecontroleerd uit rijden. Nog meer fysiek ongemak, maar de 9e positie kwam niet meer in gevaar.

Inmiddels heeft de teamleiding, in overleg met Sven, besloten om deelname aan de Grand Prix van Rusland komend weekend te annuleren. Hierdoor krijgt Sven wat meer tijd om te herstellen en weer 100% fit te worden.

Daguitslag Dutch Masters of Motocross in Rhenen:
1) Jeremy Seewer , 45 Pnt
2) Arminas Jasikonis, 44 Pnt