Sven van der Mierden winnaar VLM Lommel.

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft in de openingscross van de VLM in Lommel de eindzege binnen gehaald. Met tweemaal een tweede plaats in de manches, was hij de meest constante rijder van de dag.

De dag begon met een 3e tijd in de tijdtraining. Na de harde ondergrond van Matterley Basin het vorige weekend, was het nu toch wel even omschakelen naar het zware zand en de grote gaten van Lommel.

De start van de eerste manche was onvoldoende en Sven moest meteen wat werk verzetten om zich na drie ronden op een derde postitie te nestelen. Op zich ging het rijden niet slecht, maar opgepomte armen weerhielde Sven er van om te gaan pushen. De koploper was te ver weg, maar door het uitvallen van de nummer twee van de wedstrijd, kon Sven toch nog als 2e over de finish komen.

Een prima start van de tweede manche zorgde er voor dat Sven als tweede de eerste bocht in dook. Nu had hij wel de aansluiting met de kopgroep en kon als vierde de wedstrijd vervolgen. Na enkele ronden kon hij plaats drie overnemen en zijn snelheid was nu ook beter dan in de eerste manche. Na het uitvallen van de koploper met mechanisch pech, ontstond er een mooie strijd tussen de nummers één en twee van de wedstrijd. Heel even kon Sven de koppositie overnemen maar moest deze enkele ronden later toch weer terug geven. Een ultieme poging in de laatste ronde bracht hem nog aan het wiel, maar met een verschil van 0,6 sec kwam hij wederom als tweede over de finish. Dit was echter wel genoeg voor de eerste eindzege van dit nog prille seizoen.

Daguitslag VLM Lommel:
1. Sven van der Mierden 44 Pnt