Sven van der Mierden stijgt naar vierde plaats in tussenstand van de Dutch Masters 500.

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, is in de tweede wedstrijd van de Dutch Masters of Motocross 500 in Oldebroek, met tweemaal een 6e plaats opgeklommen naar een 4e plaats in de tussenstand. Sven voelde gedurende de dag dat hij niet helemaal topfit was en kon daarom met deze resultaten prima leven.

Een sterk deelnemersveld met enkele duizenden toeschouwers, een piekfijn circuit en stralend weer, zorgde voor een fantastische tweede ronde van de Dutch Masters of Motocross 2022. Kosten nog moeite werd gespaard door de plaatselijke Stichting Circuit Oldebroek om er in de Veluwe een top evenement van te maken.

In de ochtend tijdens de vrije training en aansluitend de tijdtraining zette Sven al in het begin zijn snelste rondetijd neer. Een prima rondetijd die lang als vierde tijd bleef staan en hem uiteindelijk een vijfde trainingstijd opleverde.

De start van de eerste manche was redelijk en Sven kon aan de binnenkant van de eerste bocht goed mee komen. Na een sterke eerste ronde kwam Sven als zesde over start/finish. Het rijden ging goed en al snel nam hij de vijfde plaats over. Lang bleef hij verzekerd van deze positie, maar echt wegrijden bij zijn achtervolger lukte hem niet. De druk op hem werd groter en na twaalf ronden werd hij ingehaald. Nu was het zaak om in het wiel te blijven om nog een poging te kunnen doen om de vijfde plaats te heroveren. Na een mooie tweestrijd en geen mogelijkheid meer tot een goeie inhaalmanoeuvre, kwam Sven als 6e over de finish.

Een foutieve handeling met zijn versnelling was de oorzaak dat Sven als laatste bij het starthek vertrok voor de tweede manche. Net voor de eerste bocht sloot hij weer aan de binnenkant aan en moest hij midden in het deelnemersveld zich zelf positioneren. Sven had haast en kwam al als elfde uit de eerste ronde. Twee ronden later zat hij al weer op zeven om enkele ronden later plaats zes over te nemen. Sven sloeg een gaatje en moest na zijn inspanningen deze positie consolideren. De baan lag er op het einde van deze wedstrijddag lastig bij, waardoor het alleen nog zaak was om de zesde plaats over de finish te brengen. Met tweemaal een 6e plaats in de manches werd Sven ook 6e in het dagklassement.

Daguitslag DMOM 500 Oldebroek:
1. Glenn Coldenhoff, 47 Pnt
2. Calvin Vlaanderen, 47 Pnt
3. Brian Bogers, 40 Pnt
4. Brent van Doninck, 36 Pnt
5. Stefan Ekerold, 32 Pnt
6. Sven van der Mierden, 30 Pnt

Tussenstand DMOM 500:
1. Calvin Vlaanderen, 94 Pnt
2. Glenn Coldenhoff, 89 Pnt
3. Brian Bogers, 85 Pnt
4. Sven van der Mierden, 60 Pnt
5. Stefan Ekerold, 57 Pnt

Volgende wedstrijd: Zondag 24 April, ONK 500 Gemert.