Sven van der Mierden ook na zijn ONK-titel niet te kloppen !

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, is ook na het behalen van zijn ONK-titel gewoon door gegaan met winnen. In St. Isidorushoeve schreef hij beide manches op zijn naam en behaalde hiermee de dagwinst.

Met een verschil van minder dan één honderdste van een seconde, moest Sven in de tijdtraining genoegen nemen de tweede tijd. Freek van der Vlist was een fractie sneller in deze tijdtraining en zou later ook in de manches een geduchte concurrent blijken voor de dag overwinning.

Na de start van de eerste manche moest Sven van buiten de top 5 aan de wedstrijd beginnen. Dit matige begin herstelde hij binnen twee ronden en sloot aan bij de koploper. Twee ronden later zag Sven zijn kans schoon om de leiding in de wedstrijd over te nemen. Het was Freek van der Vlist die bleef volgen en het gat niet al te groot liet worden. Maar Sven stond het niet toe om aan zijn achterwiel te komen en finishte met een kleine drie seconden voorsprong als eerste in deze manche.

De start van de tweede manche was matig waardoor Sven als achtste door de eerste paar bochten kwam. Nu had Sven wat meer tijd nodig om op te schuiven. Na zes ronden had hij de kop weer te pakken en moest er vol de focus op houden om deze te behouden. De baan lag er door de vele harde randen en knippen inmiddels verraderlijk bij. Ronde na ronde zat opnieuw
Freek van der Vlist in zijn wiel. Met voortdurend een kleine marge gaf Sven echter geen krimp en kwam wederom als winnaar over de finish. Met tweemaal een eerste plaats werd hij dag winnaar van de voorlaatste ONK 500 wedstrijd van dit seizoen.

Daguitslag ONK-500 in St. Isidorushoeve:
1) Sven van der Mierden , 100 Pnt
2) Freek van der Vlist, 90 Pnt
3) Rene de Jong, 82 Pnt
4) Joel van Mechelen, 76 Pnt
5) Nick Leerkes, 71 Pnt

Volgende wedstrijd: zondag 2 Oktober, Boekel !