Sven van der Mierden moet operatie ondergaan na uitvallen tijdens Dutch MX Nationals in Oss.

Sven van der Mierden van het Dakcentrale Nederland – Laurense Motors – Kawasaki Racing Team is afgelopen zondag tijdens de openingswedstrijd van de nieuwe Dutch MX Nationals al in de eerste manche zwaar ten val gekomen. Nagenoeg ongeschonden hervatte hij de manche, behalve dat zijn toch al kwetsbare schouder meteen weer parten speelde. Sven probeerde het nog een halve ronde op snelheid, maar door een ‘uit de kom geschoten schouder’ moest hij noodgedwongen de wedstrijd verlaten.

De dag begon voor Sven nog vrij aardig door in de tijdtraining zonder risico een nette zesde tijd te noteren. De start van de eerste manche was zelfs bijzonder sterk waardoor hij meteen in de kopgroep zat. Toch ging het halverwege de eerste ronde al mis tijdens het oprijden van een springschans. Onder aan de schans kwam Sven met zijn achterwiel in een groot gat terecht waardoor hij de controle over zijn motor verloor. Beiden werden uit de baan geslingerd en Sven zelf tuimelde verder van het talud af en door domme pech rolde hij weer precies op zijn inmiddels kwetsbare schouder. Toch was zijn eerste reactie snel de motor oppakken en de race hervatten. Een ronde later merkte hij toch dat zijn schouder niet goed aanvoelde en verliet hierdoor de wedstrijd.

Omdat deze schouder nu al geruime tijd Sven parten blijft spelen is opnieuw medisch onderzoek gedaan. Uit dit onderzoek is gebleken dat alleen door een operatie de schouder weer definitief kan genezen. Dit betekent dat Sven na deze operatie nog voor minimaal tien weken uit de roulatie is. Wij wensen Sven natuurlijk een spoedig herstel toe !

Wij houden iedereen op de hoogte via deze nieuwsbrief gedurende het gehele cross-seizoen 2024.

Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor te mogen begroeten bij onze paddocktent tijdens één van de wedstrijden gedurende het seizoen.

Tot ziens. Sven van der Mierden en Stichting SVARMO.