Sterk optreden van Sven van der Mierden in Wuustwezel (B)

Sven van der Mierden kwam aan de start in de internationale wedstrijd in Wuustwezel. Diverse GP-rijders waren hier ook aanwezig als voorbereiding op de komende Grand Prix. Op een zonovergoten circuit en met een in grote getale opgekomen publiek, stond dit alles garant voor een mooie crossdag.

In de training was het Sven die zich al snel goed thuis voelde op het circuit en een zesde tijd neer wist te zetten. Dit betekende dat hij als 6e achter het starthek plaats mocht nemen.

Toen het starthek in de eerste manche naar beneden klapte, was het Sven die een hele goede start pakte en op een vierde plaats aan de wedstrijd kon beginnen. Echter door een klein foutje in de eerste ronde gingen er verschillende plaatsen verloren en kwam hij uiteindelijk op een achtste plaats over de finish.

In de tweede manche kwam Sven net iets minder goed weg bij de start en kwam rond de tiende plaats door de eerste bocht. Omdat hij tijdens zijn opmars een keer ten val kwam, verloor hij kostbare tijd waardoor hij ook in deze manche genoegen moest nemen met een achtste plaats.

Met een 8-8 in de manches eindigde hij op een verdienstelijke negende plaats in het dagklassement.

Wij houden iedereen op de hoogte middels deze nieuwsbrief gedurende het gehele cross-seizoen 2016. Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor te mogen begroeten bij onze paddocktent tijdens één van de wedstrijden gedurende het seizoen.