Sven van der Mierden 19e in de ADAC MX Masters in Oostenrijk

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team, is in het Oostenrijkse Moggers op een 19e plaats geeindigd in het dagklassement van de Youngster Cup. Deze wedstrijd werd verreden tijdens de ADAC MX Masters, het Open Kampioenschap van Duitsland. Op zaterdagmorgen had Sven zich, met een achtste trainingstijd in zijn groep, makkelijk voor de wedstrijd gekwalificeerd. Met maar liefst 96 rijders uit heel Europa, was het voor meer dan de helft van de rijders na de kwalificatie al weer afgelopen. Tijdens de wedstrijd op zondag mochten alleen de 40 snelste rijders starten.

Sven van der Mierden pakte in de eerste manche van de Youngster Cup een hele goede start en draaide op een vierde plaats door de eerste bocht. Omdat het circuit door het vele sproeien spekglad was geworden, had Sven het moeilijk om de juiste lijnen te houden, ook mede door de opspattende modderregen van de rijders net voor hem. Hierdoor moest hij in de beginfase weer vele plaatsen prijsgeven waardoor hij terugzakte naar een eenentwintigste plaats. Toen het na een aantal ronden beter begon te gaan, was het moeilijk om de verloren plaatsen terug te pakken, maar toch wist hij er met goeie rondetijden nog een mooie 15e plaats uit te halen.

De tweede manche begon met een tegenslag want Sven van der Mierden kwam bij de start ten val. Een rijder naast Sven schoof halverwege het startveld onderuit en nam 2 rijders mee in zijn val, waaronder Sven. Fanatiek ging hij in de achtervolging en had de aansluiting met de groep al snel teruggevonden. Helaas kwam hij tijdens zijn opmars nogmaals ten val in de derde ronde en moest vervolgens terug naar de pits om een probleem met zijn voorrem op te lossen. Veel tijd ging hierbij verloren waardoor er niet meer in zat dan een 33e plaats.