Top 10 voor Sven van der Mierden in de Dutch Masters in Markelo

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team, is afgelopen weekend op een mooie tiende plaats geeindigd. De wedstrijd werd verreden op het prachtige Herikerberg circuit met daarbij vele toprijders aan de start.

Sven zette in de tijdtraining een aantal keren aan en kwam uit op een dertiende tijd. Het ging redelijk goed en het verschil met plaats zeven was maar 0,6 sec. Met dit resultaat had hij nog genoeg keuze om een goede startplaats uit te kiezen in de beide manches.

Het circuit van Markelo lag er door de warme omstandigheden hard bij. In de training was de baan nog snel, maar toch ontstonden er al snel verraderlijke harde randen in het circuit. In de eerste manche kwam Sven niet lekker weg bij de start en moest aan een opmars naar voren beginnen. Dit lukte goed tot dat hij op een twaalfde plaats rijdend even ten val kwam. Na de valpartij herpakte hij zich goed en wist nog terug te komen naar een 13e plaats.

De omstandigheden voor de tweede manche waren verraderlijk omdat het hard was gaan regenen net voor de start. Ditmaal vertrok zijn machine  als een speer en kwam Sven in de voorste gelederen door de eerste bochten. Daarna kwam hij op een 10e plaats uit de eerste ronde. Even had hij het moeilijk met het hoge tempo en moest een paar plaatsen prijs geven. De verschillen waren nog klein en Sven ging de strijd weer aan om de aansluiting met de rijders voor hem te behouden. Op de inmiddels gladde baan wist Sven nog twee rijders voor hem te passeren. Na een goed gereden, foutloze wedstrijd, wist hij er een nette 10e plaats uit te halen.

Daguitslag Dutch Masters MX2 in Markelo:
1 Jeffrey Herlings 50 Pnt
2 Max Anstie 44 Pnt