Sven van der Mierden knap 6e bij ADAC Masters in Duitsland

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL Team heeft afgelopen weekend in Tensfeld een prima wedstrijd afgeleverd. Hij wist in de eerste manche als 5e over de finish te komen en in de tweede manche als 6e. In de daguitslag leverde dit hem een dikverdiende 6e plaats op.

Op zaterdagmorgen waren de omstandigheden om te rijden perfect. De overzichtelijke zandbaan, goed te aanschouwen voor de vele toeschouwers, was goed geprepareerd en snel. Sven liet in de vrije training al direct zien dat hij zich goed voelde. Met een 3e tijd was hij één van de snelste rijders op de baan. s’ Middags was qualificatie voor de 65 rijders uit heel Europa, die zich voor de 40 startplekken wilden plaatsen. Sven qualificeerde zich als 5e makkelijk voor de wedstrijd op zondag.

In de eerste manche kwam Sven niet goed weg bij de start, zodat hij zoals vaker weer een inhaalrace moest rijden. Bij doorkomst na één ronde bezette hij de zestiende plaats. Maar door strak te rijden en de juiste lijnen te kiezen ging hij in rap tempo naar voren. Na drie ronden kwam hij al de top-10 binnen rijden. Het rijden ging erg goed en na wat gaten dicht te hebben gereden, kwam hij aan op de 5e plaats. Met nog enkele ronden te gaan sloot hij aan bij rijder vier en drie in de wedstrijd. In de laatste ronde probeerde Sven hen nog te passeren, maar ze lieten geen ruimte meer.

In de tweede manche kwam Sven wederom niet goed weg bij de start. Bij doorkomst na één ronde bezette hij zelfs de negentiende plaats. Hij wist dat het met zijn rijden wel goed zat en baande zich weer een weg naar voren. Halverwege zat ie weer binnen de top-10 en had nog wat rijders voor zich die nog te achterhalen waren. Goed sturend door de inmiddels diepe remknippen en zware zandwallen kwam hij nog op een kappe 6e plaats over de finish.

Daguitslag ADAC Masters in Tensfeld:

1 Jorge Prado (ESP)
2 Bas Vaessen (NED)
3 Miro Sihvonen (FIN)
4 Stefan Ekerold (DUI)
5 Cedric Grobben (BEL)
6 Sven van der Mierden (NED)

Het Husqvarna SKS Racing NL team zal zich nu gaan voorbereiden op de Grand Prix van Belgie in Lommel, 30/31 Juli.