Sven van der Mierden overtuigend naar de dagzege tijdens NK-MX2 in Varsseveld

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team is in een wedstrijd om het Nederlands Kampioenschap in Varsseveld op de eerste plaats geeindigd. In Varsseveld reden de MX1- en MX2-klasse samen. De gehele dag was Sven de snelste op de baan, wat resulteerde in overwinningen van beide manches.

Sven van der Mierden domineerde de MX2 klasse. Het circuit van Varsseveld loopt door het bos en heeft een redelijk harde ondergrond. Sven voelde zich gelijk als een vis in het water op de baan en had het goede ritme al snel te pakken in de tijdtraining. Door goeie lijnen te kiezen en gebruik te maken van zijn rij technische kwaliteiten wist hij de pole position te pakken.

Na het vallen van het starthek in de eerste manche zat Sven er goed vooraan bij en kwam op een derde plaats door de eerste bocht. Gelijk ging hij in de aanval op de tweede man en vervolgens wist hij ook door te stoten naar de koppositie. Hij had een fijn ritme op de baan en met zijn tempo slaagde hij erin om een gat te slaan ten opzichte van zijn achtervolgers. Met achtien seconde voorsprong op de nummer twee won hij overtuigend de eerste manche.

Bij de start van de tweede manche was het opnieuw Sven die er vooraan goed bij zat en op een vierde plaats door de eerste bocht kwam. Net als in de eerste manche stoof hij naar voren en nam gelijk de koppositie in handen. Netjes rijdend controleerde hij de wedstrijd en reed met twintig seconde voorsprong op de nummer twee, zijn SKS Husqvarna opnieuw naar de zege. Met twee eerste plaatsen werd hij ook dagwinnaar. Na een sterk optreden tijdens de GP in Assen, laat Sven opnieuw zien wat hij allemaal in zich heeft.

Het Husqvarna SKS Racing NL team zal zich nu gaan voorbereiden op wederom een wedstrijd om het Nederland Kampioenschap ditmaal in Markelo, een wedstrijd die aanstaande zondag op het programma staat.