Sven van der Mierden scoort 6e plaats in het dagklassement van de Dutch Masters of Motocross in Harfsen

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team heeft in de tweede wedstrijd om de Dutch Masters of Motocross tweemaal een top-10 positie weten te behalen in de MX1-klasse. In dit open elite-kampioenschap van Nederland, met diverse GP-toppers aan de start, wist hij met een 8e en 9e plaats in de manches op een hele mooie 6e plaats te eindigen in het dagklassement. Ondanks dat de tweede manche naar eigen zeggen niet naar wens verliep, is dit toch een fantastisch resultaat.

Onder ideale omstandigheden werd in het Gelderse Harfsen de tweede Dutch Masters van het seizoen verreden. Het circuit ’t Peppelenbos was goed geprepareerd en vele toeschouwers waren op de wedstrijd afgekomen om de vele toprijders aan het werk te zien. s´Ochtends in de tijdtraining nam Sven even de tijd om deze spectaculaire baan met zijn vele hoge sprongen goed in zich op te nemen. Met name de technische ‘wave-sectie’ die de club had aangelegd, vergde veel van de rijders. Na een aantal keren aanzetten kwam Sven op het einde van de tijdtraining uit op een zeer acceptabele 9e tijd.

In de eerste manche, na een redelijke start, was het gelijk dringen geblazen in de S-bocht direct na het rechte stuk. Maar omdat Sven koos voor de eerste bocht aan de binnenkant en de tweede- aan de buitenkant, kon hij toch rond de vijftiende plek aan de wedstrijd beginnen. Hij behield de aansluiting met de rijders voor hem en na enkele ronden reed hij op plaats elf. Nu was het zaak om het tempo er in te houden en met de top-10 mee te gaan omdat achter hem een gat viel naar de achtervolgers. Door verder een constante wedstrijd te rijden zonder noemenswaardige fouten, kon Sven nog verder naar voren rijden. Uiteindelijk kwam hij op een welverdiende 8e plaats over de finish.

De start van de tweede manche was een kopie van de eerste manche, echter al snel in de wedstrijd verloor Sven middels een valpartij de aansluiting met de top tien. Hij viel hierdoor terug naar een veertiende plaats en het duurde enkele ronden voor dat hij zijn ritme weer te pakken had. Toch lukte het hem weer om opnieuw verder naar voor te rijden. Door in de laatste ronde er nog een snelle rondetijd uit te persen, kwam hij nog in de buurt van de rijder voor hem, waardoor hij leeggereden als 9e over de finish kwam. Dit leverde hem een hele mooie 6e plaats op in het dagklassement. In de tussenstand om de Dutch Masters of Motocross bezet Sven na twee wedstrijden de negende plaats !

Daguitslag Dutch Masters MX1 in Harfsen.
1) Jeffrey Herlings (Ned)
2) Gautier Paulin (Fra)
3) Yentel Martens (Bel)
4) Pilip Bengtsson (Zwe)