Sven van der Mierden blijft zich met 9e plaats prima handhaven in de top-10 van de Dutch Masters of Motocross

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team is tijdens de derde wedstrijd van de Dutch Masters of Motocross in Emmercompascuum op een negende plaats in het dagklassement geëindigd. Hiermee was hij in het sterke internationale deelnemersveld, na Jeffrey Herlings, de tweede Nederlander in het dagklassement. In de totaalstand na drie wedstrijden is Sven zelfs opgeklommen naar een 7e positie en hiermee ook de tweede Nederlander in het klassement. De vierde wedstrijd, wat tevens ook de finale van de Dutch Masters of Motocross is, wordt verreden tijdens de Zwarte Cross in Lichtenvoorde. Voor Sven de ultieme uitdaging om in zijn debuutjaar in de MX1-klasse te eindigen binnen de top-10 !

In de training van de MX1-klasse had Sven de goede lijnen gelijk gevonden. In het sterk bezette internationale startveld met een tiental GP-rijders kwam hij tot een keurige tiende tijd. In de eerste manche zat Sven er goed bij na de start en kwam als negende uit de eerste ronde. Het tempo lag zeer hoog in de beginfase waardoor Sven een aantal plaatsen verloor en na twee ronden als twaalfde door kwam. In het verdere verloop van de manche kon hij wel de aansluiting houden met de top-10. Het was een mooi gevecht tussen de rijders tot en met de achtste positie. Helaas kwam hij tijdens een inhaalmanoeuvre samen met één van die rijders ten val. Ondanks dit wist hij er toch een 11e plaats uit te halen waarmee hij belangrijke punten scoorde voor het kampioenschap.
In de tweede manche zat Sven er minder goed bij na de start maar wist zich binnen één ronde van een vijfentwintigste plaats op te werken naar een vijftiende plaats. Inmiddels rijdend op een twaalfde positie, werd zijn opmars helaas weer onderbroken door een valpartij. Een botsing met een andere rijder was niet te voorkomen, waardoor hij teruggeslagen werd naar een zeventiende plaats. Sven herpakte zich goed en wist na een sterk eindschot toch weer terug te komen naar een 12e plaats.

Daguitslag Dutch Masters of Motocross MX1 in Emmercompascuum:
1) Jeffrey Herlings
2) Evgeny Bobryshev
3) Gautier Paulin
4) Max Anstie
5) Romain Febvre
9) Sven van der Mierden

Totaalstand Dutch Masters of Motocross MX1:
1) Jeffrey Herlings (Ned)
2) Gautier Paulin (Fra)
3) Max Anstie (Eng)
4) Filip Benggston (Zwe)