Sven van der Mierden op imponerende wijze naar 2e plaats tijdens ONK-MX1 in Rhenen

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team heeft in het Open Nederlands Kampioenschap MX1 in Rhenen opnieuw het podium behaald met een 2e plaats in het dagklassement, achter winnaar Jeffrey Herlings. Met name de tweede manche van Sven was indrukwekkend. Vanaf een laatste positie naar de 2e plaats rijden heeft veel indruk gemaakt op de vele crossliefhebbers die naar de schitterende baan in Rhenen gekomen waren.

Het circuit van Rhenen was met haar harde ondergrond en de grote hoogteverschillen een baan waar op Sven zich prima thuis voelde. In het begin van de tijdtraining zette Sven al gelijk een hele snelle tijd neer. Deze tijd was na Jeffrey Herlings de tweede snelste tijd, zodat hij ook een prima plaats had achter het starthek.

Bij de start van de eerste manche zat Sven er goed vooraan bij en dook als tweede de eerste bocht in. In de beginfase probeerde hij Jeffrey Herlings zo goed mogelijk te blijven volgen en dit had als voordeel dat hij weg reed bij zijn achtervolgers. Sven reed verder geconcentreerd zijn eigen wedstrijd en kwam met een ruime voorsprong op de nummer drie, als tweede over de finish.

Vol vertrouwen stond Sven aan de start van de tweede manche, maar door een schuiver in de eerste bocht na de start, moest Sven vanaf een laatste positie aan de wedstrijd beginnen. In hoog tempo en zonder aarzelen passeerde hij in sneltreinvaart tal van rijders, zodat hij na enkele ronden al de aansluiting vond met de top vijf. Hij bleef het tempo hoog houden en belandde al snel op een derde positie. Nu moest het gat met de nummer twee, Rick Satink, gedicht worden. Om zijn mogelijk tweede plaats in het dagklassement veilig te stellen, moest hij er naar toe. Ook dit lukte en even later passeerde hij na een mooi gevecht definitief Rick Satink en kwam wederom als tweede over de finish  Met tweemaal een 2e plaats werd Sven ook tweede in het dagklassement. Door deze overwinning is hij nu gestegen naar ook een 2e plaats in de totaalstand van dit kampioenschap.

Daguitslag ONK MX1 in Veendam:
1) Jeffrey Herlings
2) Sven van der Mierden