Sven van der Mierden met 11e plaats net buiten top-10 tijdens sterk bezette internationale cross op de Keiheuvel in Balen

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team, heeft in de traditionele internationale cross op de Keiheuvel in Balen. Na de euforie van de eerste GP-punten tijdens de Grand Prix van België in Lommel, stond Sven wederom aan de start tussen diverse GP-piloten en andere sterke internationale rijders. Op het smalle en lastige circuit van de Keiheuvel, moest Sven ditmaal genoegen nemen met een regelmatige 11e plaats. Zowel in beide manches als ook in de daguitslag werd hij elfde.

In de ochtend stond er een korte tijdtraining op het programma. Het was dus zaak om zo snel mogelijk een goeie ronde te rijden. Met een 9e tijd in de tijdtraining kon Sven tevreden naar de paddock terug keren.

Na de start van de eerste manche kwam Sven gelijk ten val in de eerste bocht. Deze bocht fungeerde als een ware trechter voor de rijders, waardeer vele rijders stil kwamen te staan of ten val kwamen. Hierdoor moest Sven als 40e en laatste aan de wedstrijd beginnen. Ronde na ronde kon Sven vele plaatsen goed maken, maar het was lastig inhalen op de smalle baan met veel bochten.Terug rijden naar voren, kostte veel tijd waardoor de top-10 uit het zicht was verdwenen. Uiteindelijk kon Sven zonder al teveel risico te nemen finishen op een elfde plaats.

De start van de tweede manche was beter als van de eerste manche. Sven had voor een andere plek achter het starthek gekozen, waardoor hij een stuk beter door de eerste bocht kwam en hij als dertiende aan de wedstrijd kon beginnen. In een manche van maar 20 minuten + 1 ronde is het gelijk alle hens aan dek. Even verloor hij twee plaatsen maar kwam daarna wat beter in zijn ritme. Na enkele ronden kon hij de 10e plaats overnemen. Na een kort probleem met zijn achterrem verloor hij weer twee plaatsen, maar uiteindelijk na het passeren van nog een rijder voor hem, kon hij als 11e over de finish komen.

Dankzij alle sponsoren van Sven en team Husqvarna-SKS Racing NL, in samenwerking met 4-Stroke MX-Service, boekt Sven nog steeds progressie in de zware MX1-klasse.
In de top van de MotoCross belandde is al een hele opgave en er blijven zo waar nog moeilijker, zowel sportief als financieel. Nogmaals hartelijk dank voor jullie steun !!

Daguitslag Int. Motocross MX1 Keiheuvel in Balen
1) Arminas Jasikonis