Sven van der Mierden sluit seizoen af met top-10 positie in de Red Bull Knock Out in Scheveningen

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team heeft in de zwaarste strandrace ter wereld een knappe prestatie geleverd. In de finale van ruim 2 uur kwam hij als 10e over de finish. Na een lang en zeer succesvol seizoen 2018 past deze uitslag prima in de toch al lange lijst van geweldige resultaten.

Bij inschrijving van de Red Bull Knock Out had Sven het startnummer 314 mee gekregen, wat in de ochtend ook tevens zijn startplaats zou zijn van de halve finale. Met een massastart van 1000 rijders ging om 9.00 uur de halve finale van start en Sven moest zich zo snel als mogelijk een weg naar voren zien te banen. Door het grote verschil in snelheid tussen de vele hobbyrijders en de toprijders, moest Sven al vanaf het begin voortdurend anticiperen om niet ten val te komen. Na één valpartij kwam hij als 14e over de finish wat hem in de finale een startplek op de eerste rij opleverde.

De start van de finale was met 750 rijders tegelijk en Sven zat er bij aanvang meteen goed bij. Bij doorkomst na één ronde belegde hij de 10e positie en moest even later een paar plaatsen prijs geven. Lang reed hij op een 14e plaats maar na anderhalf uur wedstrijd kreeg hij toch weer loon naar werken. In het laatste half uur schoof hij langzaam weer op en kon hij moegestreden als 10e over de finish komen.

Samen met het Hutten Metaal Yamaha Racing team sluit Sven hiermee een succesvol seizoen af. Ook voor seizoen 2019 is de samenwerking inmiddels beklonken en staan er tal van uitdagende wedstrijden van wereldniveau op het programma. Grote dank gaat uit naar Hutten Metaal Yamaha Racing en alle privé sponsoren, supporters en belangstellenden.

Uitslag Red Bull Knock Out 2018 in Scheveningen
1) Nathan Watson